הרשימה המשותפת בדרך לפירוק: "אין הסכמות"

ראשי בל"ד, חד"ש ותע"ל הודיעו לאחר ישיבה משותפת כי הרשימה תיפרד ממפלגת רע"מ: "המשותפת על ארבע מרכיביה כנראה לא תוכל להמשיך את דרכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/21 21:05 יד בשבט התשפא

הרשימה המשותפת בדרך לפירוק: "אין הסכמות"
חברי הרשימה המשותפת בליל הבחירות, צילום: דוד כהן, פלאש 90

אחרי כחמש שנים וארבע מערכות בחירות ביחד, הרשימה המשותפת, המהווה חיבור של ארבע המפלגות המייצגות את המגזר הערבי בישראל, ככל הנראה מתפרקת ולא תרוץ יחד בבחירות הקרובות. "לצערנו הרב המשותפת על ארבע מרכיביה כנראה לא תוכל להמשיך את דרכה", הודיעו הערב (ד') מזכירי מפלגות חד"ש, בל"ד ותע"ל, "לצערנו הרב לא הצלחנו לצאת בבשורה לה חלק גדול מהציבור שלנו פילל".

כזכור, לאחר מאבקי כוח רבים בחודשים האחרונים, על רקע חבירתו של יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, לראש הממשלה נתניהו בשורת נושאים, ובעיקר בהצהרות ובראיונות לתקשורת, הציבה בשבוע האחרון מפלגת רע"ם שורת דרישות לשאר מפלגות המשותפת.

אמש פרסם עמית סגל את התנאים הסופיים שהציבו ברע"ם - שהמשותפת תכבד את ההלכה המוסלמית, ולא תתמוך בשום הצעה שמנוגדת לה, וכן הצהרה מראש על המועמד בו יתמכו לראשות הממשלה, בהנחה שלא תומכים בנתניהו: "אנחנו רוצים שמצביעי המשותפת לא יעמדו בפני תיבת פנדורה, אלא ידעו בדיוק מה יקבלו מאתנו", אמרו ברע"ם.

ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד שנבחר השבוע, אמר הערב ב'וואלה' כי "לצערנו הרב ח"כ מנסור עבאס עבד בחודשים האחרונים בצורה מתוכננת על פירוק הרשימה המשותפת. אני מניח שהציבור שלנו, שראה במשותפת פרויקט חשוב מאוד, יגרום למי שפירק את המשותפת לשלם מחיר כבד".

עבאס, מצידו, הטיל את האשמה על ראשי המפלגות הנוספות: "הם גם לא רוצים לכבד את ערכי הדת והחברה, וגם רוצים להישאר על הספסל של המגרש הפוליטי", אמר בהודעה שפרסם הערב. "ניסינו למנוע את התפרקות המשותפת עד הרגע האחרון. עכשיו ההחלטה היא בידי מועצת רע"ם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן