מליאת הכנסת אישרה: הסגר יוארך עד יום ראשון

על אף הצהרות גנץ, שהתנה את הארכת הסגר באישור חוק הקנסות, המליאה אישרה את הארכתו עד ליום ראשון בחצות. במקביל נמשך הדיון בחוק הקנסות, וראש הממשלה הודיע כי יביא לממשלה הצעה להארכה נוספת של הסגר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/21 17:31 יד בשבט התשפא

מליאת הכנסת אישרה: הסגר יוארך עד יום ראשון
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הסגר יוארך עד יום ראשון בחצות - בתור התחלה. על אף איומיו של שר הביטחון, בני גנץ, כי מפלגתו לא תאפשר את הארכת הסגר כל עוד לא יעבור החוק להעלאת הקנסות על מפריו, אישרו אחר הצהריים (ד') חברי הכנסת את הארכת תקנות הסגר עד ליום ראשון הקרוב בחצות, כפי שאושר בממשלה בשבוע שעבר. 34 ח"כים הצביעו בעד ושבעה התנגדו.

נתניהו מבהיר: "הסגר יוארך בוודאות"

מדובר רק במשוכה הראשונה בדרך להארכת הסגר, כשבמשרד הבריאות מעוניינים להאריך אותו מעבר ליום ראשון, בשל נתוני התחלואה הגבוהים והמצב הקשה מאוד במחלקות הקורונה ובבתי החולים העמוסים. שר הבריאות אדלשטיין אמר היום כי "ביקשתי מרה"מ לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי".

לדברי אדלשטיין, "לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה".

ראש הממשלה נתניהו עצמו הבהיר היום כי הסגר יוארך. בסיור במרכז חיסונים בשדרות אמר נתניהו כי "הסגר יוארך בוודאות" והבהיר כי יביא את הצעת ההחלטה לדיון בממשלה מחר: "אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר - נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן". לדברי ראש הממשלה, "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

בנוסף, התייחס נתניהו לסגירת הגבולות והבהיר כי הגבולות היבשתיים עם ירדן ייסגרו: "אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן".

שר הפנים דרעי הודיע במקביל כי סגירת הגבולות היבשתיים תחל מחר בשעה 16:00. המעברים שייסגרו הם מעבר נהר הירדן הסמוך לבית שאן, מעבר ערבה הסמוך לאילת וכן מעבר טאבה בגבול מצרים. יש לציין כי מעבר אלנבי יישאר פתוח עבור תושבי יהודה ושומרון הפלשתינים. דרעי אמר כי "נוכח אי-הבהירות וכחלק מהמאמץ המשותף למניעת התפשטות נגיף הקורונה אני חייב לסגור את המעברים היבשתיים עד להתבהרות הנושא".

הדיון בחוק הקנסות נמשך

במקביל, נמשך בוועדת החוקה הדיון בהצעת החוק להעלאת הקנסות למפרי הסגר. כזכור, ההצעה עברה אמש בממשלה, אך חברי הכנסת מש"ס ומיהדות התורה מתנגדים לה, וכעת מנסים בוועדה להגיע לפשרה בנושא.

לאחר טענות כחול לבן כי בליכוד מעוניינים למסמס את הצעת החוק, אמרו בליכוד כי "בניגוד לנטען, הליכוד יתמוך בהעברת חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית. אם כחול לבן והמפלגות החרדיות יגיעו להסכמות על שינויים קטנים הליכוד כמובן יתמוך בכך, ואם לא תושג הסכמה הליכוד יתמוך בחוק הקנסות המקורי".

ח"כ מיקי זוהר בוועדת הכספים

ח"כ מיקי זוהרצילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "כחול לבן איבדו את זה לחלוטין. הם מתעקשים לשקר בכך שהליכוד תומך בעמדת החרדים למרות שהבהרתי פעם אחרי פעם שהליכוד תומך בנוסח המקורי ושחשוב להעביר את חוק הקנסות כמה שיותר מהר. אני עושה הכל כדי לפשר בינם לבין החרדים על מנת שהחוק יעבור היום וכך יוכלו להתחיל באכיפת הפורעים".

בתגובה אמרו בכחול לבן כי "מיקי 'כבוד, כח, כסף' זוהר מנסה לתחמן כדי להתחנף למפלגות החרדיות, לא יעזור לו. הליכוד מתעקש על דילים וויתורים מסכני חיים, אנחנו מתעקשים על אכיפה שוויונית ולא נאפשר המשך של פייק סגר. דין בני ברק כדין הרצליה".