זוכרים: בית המלוכה הבריטי ציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שוחחה הדוכסית עם זיגי שיפר ומנפרד גולדברג, ניצולי שואה יהודים המתגוררים בבריטניה, ושיתפה את מיליוני העוקבים באינסטגרם בסיפור חייהם של השניים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/01/21 16:00 יד בשבט התשפא

זוכרים: בית המלוכה הבריטי ציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה
זיגי שיפר ומנפרד גולדברג יחד עם הדוכסית קייט, צילום: צילום מסך

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, חל היום (ד') ב-27 בינואר, ומצויין בכל העולם בטקסים רבים, כאשר גם הדוכס והדוכסית מקיימברידג׳, הלא הם הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון נפגשו עם שני ניצולי שואה בריטים, תיעדו ושיתפו זאת בחשבון האינסטגרם שלהם המונה 12.3 מיליון אנשים. 

"אנו מציינים ומכבדים את הקורבנות וניצולי השואה ושל אירוע רצח העם האחרון", כתבו בחשבון הזוג המלכותי בחשבון האינסטגרם שלהם, והוסיפו כי "בהמשך היום נשתתף בשיחה מיוחדת של ניצולי השואה זיגי שיפר ומנפרד גולדברג".

"זיגי ומנפרד היו ילדים בגטאות ובמספר מחנות עבודה וריכוז, כולל שטוטהוף בפולין, שם נפגשו לראשונה בשנת 1944, ונשארו חברים עד היום. מתוך 110,000 הגברים, הנשים והילדים שנכלאו במחנה במהלך השואה, 65,000 קיפחו את חייהם, כולל 28,000 יהודים".

"יחד ב -27 בינואר, יום השנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו, מחנה המוות הנאצי הגדול ביותר, אנו מעידים על אלה שעברו רצח עם, ומכבדים את הניצולים ואת כל אלה שחייהם שונו ללא הכר", נכתב בחשבון האינסטגרם.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by Duke and Duchess of Cambridge (@kensingtonroyal)