ארגון חוננו טוענים: ישנה מצלמת דרך ברכב מהמרדף המשטרתי שבו נהרג אהוביה סנדק

במהלך מעצר של תושב השומרון על ידי ימ"ר ש"י, זיהה העצור את רכב המשטרה כרכב שהשתתף במרדף בבנימין שבו נהרג אהוביה ז"ל, וכי מותקנת בו מצלמת רכב - למרות טענות המשטרה שלא הייתה קיימת מצלמה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 26/01/21 17:56 יג בשבט התשפא

ארגון חוננו טוענים: ישנה מצלמת דרך ברכב מהמרדף המשטרתי שבו נהרג אהוביה סנדק
אהוביה סנדק ז"ל, צילום: באדיבות המצולם

תושב השומרון שנעצר הבוקר (ג') בצומת תפוח והובל לתחנת המשטרה בימ"ר ש"י, טוען כי זיהה את רכבם של השוטרים שעצרו אותו כרכב הטויוטה בו בוצע המרדף המשטרתי שבו נהרג אהוביה סנדק ז"ל, וכי ישנה מצלמת רכב המתעדת את הדרך, זאת בניגוד לטענת המשטרה שברכב לא הותקנה מצלמת רכב.

התושב מסר את דבריו לעו"ד נתי רום מארגון חוננו, המעניק לו סיוע משפטי. עו"ד רום אומר כי לאחר שהבלשים, שחלקם חשודים באירוע שבו נהרג הנער סנדק ז"ל, מסרו לתושב צו מנהלי, הוא זיהה כי ברכבם, רכב הטויוטה שהשתתף במרדף המשטרתי שבו נהרג סנדק ז"ל, ישנה מצלמת רכב המתעדת את הדרך וזאת בניגוד לטענת המשטרה שברכב אין מצלמת רכב. התושב החל לתעד את רכבם ולמחות כנגדם, ובתגובה איש השב"כ שנכח במקום הורה לשוטרים לעצור אותו.  

"אני יוצא כרגע מייעוץ למרשי כאן בימ"ר ש"י, בחור בן 26 שנסע לעבודתו בבוקר בצומת תפוח ונעצר ע"י כוח של ימ"ר ש"י ורכז שב"כ, אותו רכז ששלח לו הודעה, סוג של איום "אם הוא לא יתנהג יפה ויפסיק את המחאה הוא ישלם על כך", הגיע אליו ואמר לו "הבטחתי ואקיים" והגיש לו צו מנהלי שאין לו שום ביקורת שיפוטית למעצר בית מלא לחודשיים." סיפר עו"ד רום.

רום סיפר על אודות המעצר "ברגע זה מרשי מזהה רכב טויוטה אוונסיס באותו צבע של הרכב בתאונה של אהוביה ז"ל עם מצלמת רכב בפנים והיה לו חשוב מאוד לתעד את זה, כי הוא בעצם רואה שיש מצלמות דרך למרות שמשטרת ישראל הצהירה שאין, והרכב עם מצלמת דרך. לאחר שמשחררים אותו הוא נוסע לכיוון הרכב ומצלם את הרכב הזה וכמובן מטיח גם בשוטרים את מעורבותם. מדובר בשוטרים שחשודים באירוע של אהוביה ז"ל".

נזכיר כי הבוקר, התושב, נשוי ואב לתינוק, נעצר בעת שהיה בנסיעה בצומת תפוח. עדים למעצר סיפרו כי "הבלשים הצמידו את התושב לגדר כמו מחבל. הם לא נתנו לתעד אותם. הורידו את היד בכח שלא יצלם", הבלשים מסרו לתושב צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד שומרון, המורה לו לשהות במעצר בית מנהלי למספר חודשים.

תגובת המשטרה: "אנחנו לא מגיבים".