ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים בהיריון שלא להתחסן בחיסון מודרנה

ועדת מומחים של ארגון הבריאות העולמי ממליצה לנשים הרות שלא להתחסן נגד קורונה בחיסון של חברת מודרנה האמריקאית, אלא במקרים חריגים כמו היותן בקבוצת סיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 13:52 יג בשבט התשפא

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים בהיריון שלא להתחסן בחיסון מודרנה
החיסון של מודרנה. לא לנשים הרות, צילום: shutterstock

ועדת מומחים של ארגון הבריאות העולמי המליצה היום (ג') על מתן החיסון נגד קורונה של חברת מודרנה האמריקאית ופירטה את שורת ההתוויות והאזהרות. ההמלצות ניתנו כדי לזרז את מתן החיסון גם במדינות עולם שלישי.

ועדת המומחים המליצה לנשים בהיריון שלא לקבל את החיסון נגד קורונה של מודרנה, אלא במצב שאין להן ברירה: עובדות במערכת הבריאות או שיש גורמים המציבים אותן בעמדת סיכון.

בוועדה אמרו כי במקרים חריגים, למשל במדינות שנפגעו קשה מהמגפה, ניתן לתת את המנה השנייה של מודרנה בהפרש של 42 יום מהמנה הראשונה. בניגוד לנאמר עד היום, המומחים המליצו על מתן חיסוני קורונה גם למי שנדבקו בנגיף בעבר, בין אם הופיעו אצלם תסמינים ובין שהיו חולים ללא תסמינים, אולם המלצתם היא לחסן חצי שנה לאחר ההדבקה הראשונית.

אתמול הודיעה מודרנה כי החיסון שלה פעיל ומגן גם מפני הזנים החדשים של הקורונה שהתגלו ועוררו בהלה בעולם - הבריטי והדרום אפריקאי. על פי הודעת חברת מודרנה, התוצאות התקבלו במחקרי מעבדה בנסיוב הנלקח מגופם של אינדיבידואלים אשר התחסנו בחיסון ה-COVID-19 של מודרנה, ולפיהן "מתן שתי מנות החיסון נגד  COVID-19 של מודרנה בכמות של 100 מיקרוגרם צפוי להגן מכלל הזנים שהתגלו עד כה".

עם זאת, במודרנה מבהירים כי יוסיפו לבדוק את עמידות החיסון לזנים החדשים: "כדי לנקוט במשנה זהירות, מודרנה משיקה תכנית ניסויים קליניים להגברת חיסוניות מפני ווריאנטים חדשים", נמסר מהחברה.


(מנכ"ל מודרנה בראיון לרשת NBC על עמידות החיסון נגד המוטציות)