רשת מקדונלד'ס מכניסה למסעדות 18 אלף מגשים שהוכנו מהפסולת שלכם

סועדים במקדונלד'ס בברזיל ישתמשו במגשים חדשניים ידידותיים לסביבה, שיוצרו על ידי סטרטאפ ישראלי מקיבוץ צאלים בטכנולוגיה ייחודית שהופכת פסולת לתחליף פלסטיק ירוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 12:38 יג בשבט התשפא

רשת מקדונלד'ס מכניסה למסעדות 18 אלף מגשים שהוכנו מהפסולת שלכם
מגשים חדשניים וידידותיים לסביבה, צילום: Arcos Dorados Holdings Inc

החל מהיום (ג') סועדים במסעדות מקדונלד'ס בברזיל ישתמשו במגשים חדשניים ידידותיים לסביבה, שיוצרו על ידי סטרטאפ ישראלי בטכנולוגיה ייחודית שהופכת פסולת לתחליף פלסטיק ירוק. המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של ארקוס דוראדוס, הזכיינית הגדולה ביותר של מקדונלד'ס בעולם המפעילה מסעדות באמריקה הלטינית, להחליף את מוצרי הפלסטיק לטובת חומרים המונעים זיהום סביבתי.

חומר הגלם התחליפי לפלסטיק הוא פטנט ייחודי של סטרטאפ הקלינטק UBQ Materials מקיבוץ צאלים. המפעל פיתח טכנולוגיה שמעבדת פסולת מכל הסוגים, כולל זבל אורגני, ניירות, שאריות פלסטיק ועוד, מפרקת אותם לרכיבים מולקולריים ויוצרת מהם חומר גלם חדשני המשמש לייצור חלקי חילוף לרכב, משטחים, פחים, מתקני ספורט ושלל מוצרים אחרים. 

המגשים החדשים יישאו לצד הלוגו המוכר של מקדונלד'ס גם את זה של UBQ ויחליפו את מגשי הפלסטיק הוותיקים. המהלך יתחיל במסעדות בערים הברזילאיות סאו פאולו, ריו דה ז'נרו, סלבדור, ברזיליה, מנאוס שבאמזונס ועוד. החברות מציינות שפרויקט חידוש המגשים הוא רק קצה הקרחון בשיתוף הפעולה הפוטנציאלי ביניהן, והן מתכננות לפתח מוצרים נוספים ידידותיים לסביבה עבור מקדונלד׳ס באמצעות חומר הגלם של חברת UBQ.

טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ ישראל, מסר שכל טון שמעובד במפעל משמעותו פתרון לפסולת שאלמלא כן היתה מתפרקת לאחר עשרות שנים תוך פליטת פחמן לאטמוספירה. הייצור של טון אחד של UBQ חוסך פליטה עתידית של 12 טון גזים מזהמים. ככל שמקדונלד'ס וUBQ יפתחו עוד מוצרים נוספים, כך תוכל הרשת להקטין ואפילו לנטרל את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

חברת UBQ Materials הוקמה ב-2012 על ידי יהודה פרל וטאטו ביג'יו. מרכז המו"פ של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים. לצד הביקוש לחומר של UBQ על ידי חברות רכב כגון Daimler ו-Motherson ויצרנית הקולבים הבינלאומית Mainetti, החברה נמצאת בשלבי הקמה של מפעלים בארה"ב ובהולנד. החומר של חברת UBQ הוסמך על ידי Quantis, חברת הערכת ההשפעה הסביבתית המובילה, כחומר התרמופלסטי הירוק ביותר בעולם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן