גיבוי אמריקאי לחרם על מקדונלד'ס

מושל וויסקונסין היוצא ביקר בשומרון וגיבה את מחאת מקדונלדס: "אם חברות הן חלק מה-BDS. אסור לעשות איתם חוזים בטח לא בשדה התעופה". דגן שאירח אותו: "נמשיך להלחם נגד כל מי שיחרים את יהודה ושומרון"  

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 10/06/19 15:19 ז בסיון התשעט

גיבוי אמריקאי לחרם על מקדונלד'ס
סניף מקדונלדס, צילום: shutterstock

סקוט וואקר שכיהן כמושל מדינת וויסקונסין בארה"ב ב 8 השנים האחרונות עד נובמבר האחרון, והיה הראשון שהעביר חוק נגד החרם בארה"ב, ביקר השבוע בשומרון, נפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וגיבה את החרם על ענקית האוכל המהיר האמריקאית - מקדונלד'ס.

כזכור, החרם על מקדונלד'ס נבע מהעובדה שהחברה האמריקאית איננה מוכנה לפתוח סניף מעבר לקו הירוק. בנוסף, החברה הגישה בחודש האחרון מכרז על פתיחת סניף בשדה התעופה בן גוריון. בעקבות הגשת המכרז, אנשי ההתיישבות מחו.

וואקר התייחס לסירובה של מקדונלד'ס להיכנס ליהודה ושומרון ולדרישה של ראש מועצה אזורית שומרון שלא לאפשר לחברה להתמודד במכרז בשדה התעופה על פי חוק החרם ואמר: "הרבה חברות בעולם חושבות בטעות שיש רק צד אחד לסיפור כאן. מנקודת מבט ממשלתית אני בוויסקונסין העברתי החלטה שאנחנו כמדינה לא נקיים הסכמים עם חברות שלוקחת חלק ב-BDS ואני חושב שהדבר הזה אפילו יותר נכון בישראל. אם חברות הן חלק מה-BDS אז אסור לעשות איתם עסקים. בעיקר אם מדובר בהסכמים או חוזים של המדינה. ובטח במקומות ציבוריים כמו שדות תעופה".

בנוסף, וואקר ביקר במפעל אלון שבאיזור תעשייה ברקן, שם התרחש הפיגוע הכפול בתחילת השנה, נפגש עם רפי אלון הבעלים של המפעל ועם ערן בודנקין סמנכל המפעל. ראש המועצה דגן הסביר במקום את חשיבות המלחמה בחרם, ועד כמה ארגוני ה-BDS מזיקים לא לישראלים אלא דווקא לפלסטינים, שמע מהבעלים של מפעל אלון שם היה הפיגוע הכפול בו נרצחו קים לברנגורד יחזקאל וזיו חג'בי על ידי פועל פלסטיני שעבד איתם במפעל. ועל המשך העבודה המשותפת על אף הפיגוע הקשה. והנסיון להמשיך לייצר דו קיום. 

דגן אמר למושל שהגיע עם פמליה של כ-20 איש למקום: "יש מי שמדבר על שלום. אנחנו עושים שלום. איזור תעשייה ברקן בו עובדים זה לצד זה ערבים ויהודים הוא אי הדו קיום האמיתי במזרח התיכון, ואת המפעל הזה ודומיו מבקש ה bds להחרים.  אנחנו מאפשרים כבר שנים למובילי דעת קהל מכל העולם לבוא לראות את המציאות כפי שהיא באמת ולא כפי שהיא מתווכת באופן עויין בתקשורת הבינלאומית".

מושל וויסקונסן, סקוט וואקר עם יוסי דגן

מושל וויסקונסן, סקוט וואקר עם יוסי דגןצילום: שמואל אדלמן

מושל וויסקונסין סקוט וואקר: "הלוואי והייתי יכול לקחת איתי את כל תושבי וויסקונסין לסיור הזה. דיברנו עם הבעלים של מפעל אלון. בו התרחש הפיגוע בתחילת השנה. שמענו ממנו על האכפתיות שלו כלפי העובדים שלו יהודים וערבים כאחד. העובדים הערבים שלו מרוויחים פי 2.5 מברשות הפלסטינית. כאן מתרחש דו הקיום האמיתי".