גלנט לראשי רשויות: היערכו לפתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא

שר החינוך שוחח עם כ-100 ראשי רשויות וקרא להם להיערך לאפשרות שהממשלה תחליט לפתוח את מערכת החינוך בשבוע הבא. בימים הקרובים תתכנס הממשלה בכדי לדון על מועד ואופן חזרת התלמידים לבתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/21 19:47 יב בשבט התשפא

גלנט לראשי רשויות: היערכו לפתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא
גלנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר החינוך, יואב גלנט, קיים היום (ב') פגישה עם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, עם יו"ר הרשויות האזוריות שי חג'ג' וכ-100 ראשי ערים ורשויות - במהלכה קרא להם "להיערך לאפשרות שממשלת ישראל וקבינט הקורונה יקבלו החלטה לפתוח את מוסדות החינוך, בצורה חלקית או מלאה, בשבוע הבא".

"נצטרך לצאת מהסגר מאוד בזהירות, יותר לאט משחשבנו"

יחד עם זאת, הדגיש השר גלנט כי "בימים הקרובים תתכנס הממשלה על מנת להחליט על מועד ואופן החזרת התלמידים לבתי הספר. איני יודע מה תהיה המלצת המומחים ומשרד הבריאות, לנוכח נתוני התחלואה והסיכון להתפשטות המוטציות השונות בישראל. עם גמר הדיון, תצא הנחייה מלאה ומסודרת". 

גלנט סיכם את דבריו ואמר כי הוא "מבקש מכל ראשי הרשויות במדינת ישראל להיערך מעכשיו לאפשרות שמוסדות חינוך ייפתחו בשבוע הבא – וזאת משום שההיערכות לפתיחתם היא מורכבת ודורשת זמן. וכן נדרש להמשיך ולעודד את צוותי ההוראה ותלמידי כיתות יא'-יב' להגיע ולהתחסן בקהילה".

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, הציג היום מתווה כללי בם שלושה שלבים ליציאה מהסגר, אך הבהיר כי השלב הראשון של הפתיחה יהיה זהיר ואיטי יותר מהמתוכנן, בשל ההתפשטות המהירה של זני הקורונה החדשים. בדבריו התייחס אש גם לפתיחת הלימודים: "השלב הראשון ביציאה מהסגר הוא לחזור לתמונת המצב שהייתה לפני הסגר, מבחינת פתיחת המסחר, ולאחר מכן הרחבה של פתיחת הלימודים ופתיחת פעילויות תחת התו הירוק. העיתוי לפתיחת השלבים האלה עדיין לא נקבע. ייתכן שהשלב הראשון יהיה מצומצם יותר לנוכח התחלואה הקשה בבתי החולים".