מודרנה הודיעה: החיסון שלנו עובד נגד המוטציות החדשות

בחברה האמריקאית, שהחיסון שלה נגד קורונה מופץ כיום ברחבי העולם, הודיעו כי החיסון תקף גם נגד הזן הבריטי והזן הדרום-אפריקאי: "מתן שתי מנות החיסון של מודרנה בכמות של 100 מיקרוגרם צפוי להגן מכלל הזנים שהתגלו עד כה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 16:09 יב בשבט התשפא

מודרנה הודיעה: החיסון שלנו עובד נגד המוטציות החדשות
החיסון של מודרנה, צילום: shutterstock

חברת מודרנה האמריקאית, אחת משלוש החברות שהחיסון שלהן נגד קורונה קיבל את אישור ה-FDA האמריקאי, ומופץ כיום ברחבי העולם, הודיעה אחר הצהריים (ב') כי החיסון שלה פעיל ומגן גם מפני הזנים החדשים של הקורונה שהתגלו ועוררו בהלה בעולם - הבריטי והדרום אפריקאי.

"בשל המוטציות, נצטרך לצאת מהסגר מאוד בזהירות, לאט יותר משחשבנו"

על פי הודעת חברת מודרנה, התוצאות התקבלו במחקרי מעבדה בנסיוב הנלקח מגופם של אינדיבידואלים אשר התחסנו בחיסון ה-COVID-19 של מודרנה, ולפיהן "מתן שתי מנות החיסון נגד  COVID-19 של מודרנה בכמות של 100 מיקרוגרם צפוי להגן מכלל הזנים שהתגלו עד כה".

עם זאת, במודרנה מבהירים כי יוסיפו לבדוק את עמידות החיסון לזנים החדשים: "כדי לנקוט במשנה זהירות, מודרנה משיקה תכנית ניסויים קליניים להגברת חיסוניות מפני ווריאנטים חדשים", נמסר מהחברה.


(מנכ"ל מודרנה בראיון לרשת NBC על עמידות החיסון נגד המוטציות)

"במסגרת מאמצינו להביס את וירוס ה-COVID-19, אשר גרם למגיפה עולמית, אנו מאמינים כי זה הכרחי לפעול בזמן שהווירוס מתפתח. אנו שואבים עידוד מהמידע החדש, אשר מחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה נגד ה-COVID-19 יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו", מסר סטפן בנסל, מנכ"ל מודרנה.

החיסונים של מודרנה הגיעו לישראל בכמות קטנה בהרבה, נכון להיום, מאלו של פייזר, שהחיסון שלה הוא העיקרי שניתן בישראל עד כה. חיסוני מודרנה נוחים יותר להובלה ולשינוע, בשל הצורך לאחסן אותם בתנאים נוקשים פחות מאלו של פייזר. בהמשך צפויים להגיע מיליוני חיסונים נוספים של מודרנה לישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן