אחרי 13 שנים: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה

המורה שנאשמת בעברות מין בתלמידותיה, הוסגרה לאוסטרליה, שם עומד נגדה כתב אישום בגין פדופיליה, שהוגש עוד בשנת 2008 | ההסגרה הוקדמה בעקבות סגירת נתב"ג מחר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/01/21 08:48 יב בשבט התשפא

אחרי 13 שנים: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה
מלכה לייפר , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

13 שנים אחרי שנמלטה לישראל, הוסגרה מלכה לייפר, לאוסטרליה לביצוע משפטה. לייפר שנאשמת בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות, הוסגרה הבוקר (ב') לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול שהיה מעורב בהסגרתה לאוסטרליה ובליווי יחידת נחשון של שב"ס. ההסגרה הוקדמה בשל סגירתו נמל התעופה בן גוריון החל ממחר.

הסגרתה של לייפר התאפשרה לאחר שבחודש שעבר דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישה והכריז עליה כבת הסגרה. "יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט", אמרה שופטת העליון ענת ברון.

ארגון "מגן" שחשף את כשירותה לעמוד לדין ומלווה את הנפגעות מסר: "אנו מברכים על הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה. לקח למעלה מ-70 דיונים עד שהוחלט על ההסגרה אך לבסוף גם הרגע הזה הגיע. אנו עומדים לצד הנפגעות ומחזקים את ידיהן לקראת תחילת המסע הבא מול מערכת הצדק האוסטרלית. כארגון וכקהילה נמשיך להילחם עבור נפגעים ונפגעות נוספים, ונלחם בכל הכוח שישראל תחדל להיות מדינת מקלט עבור עברייני מין ושסאגת הסגרה שכזו לא תחזור על עצמה שוב".

לייפר כזכור, מואשמת בביצוע עבירות מין ב-75 מתלמידותיה תוך ניצול מעמדה כמנהלת בית ספר לבנות חרדיות במלבורון באוסטרליה, אך נמלטה לישראל על מנת להימנע ממשפט. במשך יותר מעשור לייפר הסתתרה בישראל, וזכתה להגנה בישראל בתאנה כי מצבה הבריאותי והנפשי אינו מאפשר לה לעמוד בפני משפט.