35 מתים בפחות מיממה, שיעור הבדיקות החיוביות יורד

מספר החולים במצב קשה והמונשמים עדיין גבוה מאוד, ולא מראה סימני התמתנות. שיעור הבדיקות החיוביות בירידה, אך עדיין עומד על 8%. מאז צאת השבת נפטרו 35 בני אדם מקורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/01/21 11:14 יא בשבט התשפא

35 מתים בפחות מיממה, שיעור הבדיקות החיוביות יורד
עומס בלתי פוסק. מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שבועיים לאחר תחילת הסגר המהודק, ניכרת התמתנות בהתפשטות תחלואת הקורונה בישראל, אך היא עדיין נמוכה מדי, ומספרי החולים הקשים במחלקות הקורונה עדיין גבוהים מאוד, כשהמחלקות ובתי החולים מתוחות עד לקצה. גם מספר המתים מהמגפה עדיין גבוה מאוד, ועולה בעשרות מתים מדי יום.

אדלשטיין: "חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים - אך הירידה בתחלואה איטית מדי"

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (א'), אמש נמצאו 2,394 מאומתים חדשים, מתוך 30,832 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מדובר בירידה הרגילה במספר הבדיקות של סוף השבוע, אך בשבוע האחרון חלה ירידה כוללת במספר הבדיקות, שעמד על סביב ה-80 אלף, לאחר שבשבועיים שקדמו לו עמד המספר על כ-120 אלף בדיקות ביום.

שיעור החיוביים מסך הבדיקות נמצא בירידה מתמדת, לאחר שכבר הגיע ל-10% בתחילת השבוע שעבר, ועומד על 8% נכון לאתמול, מדובר במספר גבוה מאוד המעיד על התפשטות גבוהה של התחלואה, אך כאמור הוא נמצא בירידה. מקדם ההדבקה בישראל עומד הבוקר על 0.9, דבר המעיד על כך שהתפשטות המגפה נמצאת בדעיכה.

מחלקות הקורונה, כאמור, עדיין עמוסות מאוד ומתוחות עד לקצה גבול היכולת. אנשי צוותים רפואיים ברחבי הארץ מדווחים על אמבולנסים שעומדים במשך שעות מחוץ לחדרי המיון, עד שמתפנה צוות שיוכל לקבל את החולים. הירידה בתחלואה לא מתבטאת עדיין בהקלת העומס על חדרי המיון, מחלקות הקורונה ובתי החולים.

1,914 חולי קורונה מאושפזים הבוקר בבתי החולים. מתוכם 1,228 מוגדרים במצב קשה, מספר הדומה למספרים בשבועיים האחרונים, ללא סימן לירידה. מספר החולים הזקוקים להנשמה הגיע לשיא חדש ועומד על 316. 

מאז אתמול אחר הצהריים נפטרו 35 חולי קורונה בישראל. מספר המתים מאז פרוץ המגפה עומד הבוקר על 4,361. מתחילת הסגר המהודק, שבועיים ויומיים, מתו מקורונה בישראל 761 בני אדם.

מנכ"ך משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר בגלצ כי הסגר לא יוארך אחרי יום ראשון הקרוב. "מניח שבשלב הזה נתחיל לפתוח באופן מדורג".

אדלשטיין: "חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים - אך הירידה בתחלואה איטית מדי"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר לקצב ההתחסנות הגבוה שנשמר גם בסוף השבוע, אך יחד עם זאת ציין את התחלואה שממשיכה להיות גבוהה: "195,000 חיסונים נעשו בסוף השבוע. בסך הכול חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם קרוב למיליון קיבלו גם את המנה השנייה", אמר השר אדלשטיין.

"אבל יש גם בשורות לא טובות", המשיך שר הבריאות והוסיף כי "קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם העדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד - הקפידו על ההנחיות".

מספר החיסונים שבוצעו

מספר החיסונים שבוצעו צילום: משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, תקפה הבוקר (א') בכאן חדשות את דו"ח אמ"ן לפיו יש להיערך להתפרצות מוטציה ישראלית של נגיף הקורונה: "אני לא יודעת על זה. אני בטוחה שיכולה להתפתח מוטציה ישראלית. בכל מקום שיש בו וירוס יכולות להתפתח מוטציות. כרגע ידוע על שלוש מוטציות, ואין מוטציה ישראלית שידוע שיש לה משמעות". 

היום צפויה הממשלה להצביע על סגירת נתב"ג למשך שבועיים, זאת לאחר המלצת ראש הממשלה נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה יכריע לאחר ההצבעה מתי המהלך יוכל להיכנס לתוקפו. ישנה אפשרות, כי היציאה מהארץ תיאסר לצורכי תיירות גם אחרי תום הסגר, ב-31 בינואר, גם עבור אנשים שכבר קיבלו את מנת החיסון השנייה.