באמ"ן מזהירים: "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל"

אגף המודיעין בצה"ל פרסם דוח, לפיו מבצע החיסונים במקביל להדבקות הרבות, עלול להוביל להתפתחות זן ישראלי לנגיף הקורונה. עוד בדוח: העלייה בקצב ההדבקה בשל הזן הבריטי, גוררת התפרצויות מהירות יותר, ולכן הישגי הסגר נמוכים יותר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/21 22:19 י בשבט התשפא

באמ"ן מזהירים: "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל"
נתב"ג, השבוע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אגף המודיעין של צה"ל, פרסם הערב (ש) דוח עם כמה נתונים מדאיגים. בדוח נכתב כי מבצע החיסונים במקביל להמשך התפרצות התחלואה מביא עמו, "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל". בנוסף, קיים חשש עקרוני ולא מוכח עד כה, להופעת זן אלים יותר, ובדגש למול אוכלוסיות שנחשבו עד כה "בטוחות" יחסית – צעירים וילדים. "לדוגמא", נכתב בדוח, "לאחרונה הציגה ממשלת בריטניה ראיות ראשוניות לכך שזן הקורונה המוטנטי הבריטי עלול להגביר את התמותה, אך אלו עדיין אינן חד משמעיות".

הדוח של אמ"ן, מתייחס גם לסגר השלישי שנראה כי לא מצליח עד כה להוריד את מספרי התחלואה כמו בסגרים הקודמים. "העלייה בקצב ההדבקה נוכח התבססות הזן הבריטי בישראל, גוררת התפרצויות מהירות יותר מבעבר, ולכן ההישגים הצפויים מצעדי ריחוק חברתי וסגרים יהיו נמוכים יותר, אך הכרחיים". עוד נכתב כי סיום הסגר עלול לגרור גל הדבקה מהיר יותר ביחס לאלו שהכרנו בעבר, ולהביא גם להמשך תמותה משמעותית, שאלמלא מבצע החיסון הייתה נרחבת בהרבה.

לשקול להחזיר את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל

באמ"ן ממליצים, כי לאחר הסגר צריך לפתוח את המשק בזהירות ובאופן מדוד תוך המשך עטיית מסיכות, מניעת התקהלויות, בדגש על חללים סגורים המאיצים הדבקה, ובידוק נרחב. במקביל, באמ"ן אומרים כי "ישנה חשיבות עליונה להתקדם במהירות במבצע החיסונים ולהגיע לאחוזי חיסון גבוהים ככל הניתן בישראל, על מנת להימנע מתמותה מיותרת".

כמו כן, דוח אמ"ן ממליץ לשקול להחזיר את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל, מחוסנים ומחלימים. "יש לבחון להתייחס למחוסנים או מחלימים באופן דומה בעת הגעתם לישראל, לכל הפחות בהיבטי בדיקתם וייתכן אף בידוד מקוצר, כיוון שאם ידבקו במוטציה בעייתית הם עלולים להפיץ אותה בקהילה".

כדי לשמר את הישיגי החיסון שיתקבלו בהמשך, אומרים באמ"ן כי יש "למנוע או לכל הפחות לעכב בחודשים רבים כניסת וריאנטים חדשים של הנגיף שעלולים בתרחיש מחמיר לאתגר את החיסונים הקיימים. הדבר דורש התייחסות מהודקת יותר למדיניות היציאה והכניסה לישראל ממדינות בעלות תחלואה, כולל למול מחוסנים". באמ"ן קוראים להשלים את מבצע החיסונים במהירות וביעילות, תוך הסברה רחבה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן