מעל 100,000 השתתפו במעמד התפילה העולמי לעצירת מגפת הקורונה

רבני קהילות מכל רחבי העולם הצטרפו למעמד התפילה העולמי, שנערך ביוזמת הרב הראשי לאו ובראשות הרב קנייבסקי. בסיום התפילה נערכה תפילת 'מי שברך'. המעמד נערך בקבר רחל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/21 19:40 ח בשבט התשפא

מעל 100,000 השתתפו במעמד התפילה העולמי לעצירת מגפת הקורונה
הרב דוד לאו בקבר רחל, צילום: ללא

מעל 100,000 איש השתתפו היום (ה') בעצרת תפילה וזעקה לעצירת מגפת הקורונה, שנערכה ביוזמתו של הרב הראשי לישראל, דוד לאו. אל המעמד הצטרפו רבני קהילות מכל רחבי העולם וכשבסיומו נערכה תפילת 'מי שברך' ממעונו של הרב חיים קנייבסקי.

הרב לאו אמר בפתיחת העצרת: "אנו עומדים היום במצב לא פשוט, זה קרוב לשנה שמגפת הקורונה מסתובבת בעולם. איבדנו אלפי אנשים גדולים ויקרים אשר נפטרו מהנגיף, אלפים נוספים חולים ומצפים לישועה, עוד מאות אלפים אשר פרנסתם נפגעה קשות. נעמוד היום בתפילה מכאן ומכל רחבי העולם. ונבקש מהקב״ה, הסר ומנע מגיפה מנחלתך, שלח רפואה שלמה לחולי עמך וזכנו בישועה שלמה".

הרב הראשי פתח בתהלים בקבר רחל ואמר את הסליחות למניעת תחלואת ילדים ולאחר מכן קראו פרקי תהילים, הרבנים של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין, הרב גבריאל דוידוביץ רבה של ארגנטינה, הרב יהורם אולמן רבה של אוסטרליה, הרב יעקב חביב דיין וחבר בית דין איגוד הרבנים צרפת. 

לאחר מכן נשמעו דברי חיזוק מפי הרב יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, אשר עמד בדבריו על כך כי מי שאינו מתחסן הרי הוא כפוי טובה כלפי הקב״ה. תפילת אבינו מלכינו נאמרה על ידי רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו מרחבת הכותל המערבי ורבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל. 

צילום: ללא


לקראת סיום המעמד נאמרה קבלת עול מלכות שמים מפי הרה הראשי לשעבר, משה עמאר רבה של ירושלים, ותפילת מי שבירך לכלל החולים במחלת הקורונה מביתו של הרב קנייבסקי, על ידי בנו הגאון שאול קנייבסקי.

בסיום מעמד התפילה, סיכם הרב לאו: "עמדנו כעת בתפילה וזעקה מכל רחבי העולם, ביקשנו מהקב״ה שיחוס וירחם עלינו, אנו חייבים להמשיך את ההשתדלות שלנו לשמור על כל הכללים. מי שאינו שומר הוא מסכן נפשות ופוגע בחיי אנשים. אין לנו רשות להקל ולזלזל אפילו לא בכלל אחד. נמשיך להיזהר מהתקהלויות ונקפיד על עטיית מסכות. כל מי שיכול ילך להתחסן ונעשה את ההשתדלות שלנו בכדי שהקב״ה יזכה אותנו שהחולים יבריאו, שהבריאים לא יחלו ושהמגפה תסור מעלינו".

צילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן