גורמים בכירים בכנסת ובמשטרה דנו בתרחיש פריצה המונית למשכן

בין הגורמים שנכחו בפגישה היו יו"ר הכנסת יריב לוין והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה | הדיון התקיים כדי לחדד את ההנחיות במקרה דומה לאירועי הפריצה לגבעת הקפיטול ולמרות הנהלים הברורים שקיימים כיום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/21 20:48 ז בשבט התשפא

גורמים בכירים בכנסת ובמשטרה דנו בתרחיש פריצה המונית למשכן
משכן הכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

שבועיים אחרי פריצת המפגינים לגבעת הקפיטול בוושינגטון, בכירים במשטרה ובכנסת, בהם יו"ר הכנסת יריב לוין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, התכנסו היום (ד') כדי לדון יחד עם חברי משמר הכנסת, בתרחיש אפשרי של פריצה דומה למשכן הכנסת. כך פורסם בחדשות 12.

הדיון שהתקיים לבקשת לוין, נערך למרות שלא התקבל מידע מודיעיני שמצביע על כוונה לפרוץ אל הכנסת, אלא רק דיון תיאורטי ואופרטיבי. בישיבה סוכם שכל הגופים יעבדו בתיאום ויחדדו את הנהלים הרלוונטיים כדי להיערך לתרחיש. כמו כן, לא הוחלט על מסקנות מסוימות, אך סוכם כי תיערך עבודת מטה בנושא, בעיקר סביב השאלה כיצד אמורים לפעול עד להודעת תגבורת משמעותית.

יש לציין כי הנהלים הקיימים כיום ברורים, לפיהן בתחום הכנסת האחריות לשמירה על הביטחון היא של משמר הכנסת. בנוסף, אסור למשטרה להיכנס לתחום הכנסת ואין לה סמכות לפעול בשטח המשכן. הפגישה התקיימה כי לוודא שבמקרה של ניסיון השתלטות המונית, ביכולת משמר הכנסת לשלוט במצב בלי תגבורת חיצונית לאורך זמן רב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן