אביאם סלע, מפעילו של ג'ונתן פולארד, זכה לחנינה מטראמפ

מי ששימש כמפעילו של המרגל הישראלי זכה לחנינה מהנשיא היוצא, אחרי למעלה מ-35 שנים מאז הפרשה. עורכת דינו של פולארד: "מקווים שהוא סוף סוף יאמר את האמת והצדק ייצא לאור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/21 08:57 ז בשבט התשפא

אביאם סלע, מפעילו של ג'ונתן פולארד, זכה לחנינה מטראמפ
ג'ונתן פולארד , צילום: ללא

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, העניק חנינה היום (ג') למפעילו של ג׳ונתן פולארד, אביאם סלע, אשר הורשע בידי האמריקאים בעוון ריגול בזמן גילוי הפרשה. יש לציין כי את הבקשה לחנינה הגיש סלע והיא נתמכה על־ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגרירת ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן וכן הפילנתרופית האמריקאית מרים אדלסון, רעייתו של שלדון אדלסון ז"ל.

סלע, בן 75 כיום, הוא טייס לשעבר ואלוף-משנה בדימוס בחיל האוויר. הוא שימש מפקד אחורי של מבצע "אופרה" לתקיפת הכור הגרעיני בעיראק, וכן מפקד הקרקע של המבצע לתקיפת סוללות טילי הקרקע-אוויר בבקעת הלבנון.

בשנת 1984 פגש פולארד את אביאם סלע, בעת הרצאה בזמן ששהה בארצות הברית בחופשת לימודים, והציע את שירותיו. סלע שימש כמפעילו של פולארד בשנים 1984-85, ולאחר מעצרו של פולארד נמלט לישראל ולא הועמד לדין בארצות הברית. 

תגובת עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, פרקליטתו של ג׳ונתן פולארד: "בעוד שאנו שמחים על חנינתו של אביאם סלע שגייס בתחילה את פולארד, אנו מקווים שהוא סוף סוף יאמר את האמת והצדק ייצא לאור. במשך 35 שנה סובל פולארד ממסיכת שקרים זדוניים והאשמות שווא, שסלע כמפעיל שלו יכל היה להפריך בקלות.

"אם יש הצהרת שבועה או תצהיר משפטי שנמסר מטעם סלע לאמריקאים, יש לפרסם אותה ברבים, כך שניתן יהיה סוף סוף להפריך את כל השקרים והעלילות נגד פולארד. הגיע הזמן שסלע ייצא מהצללים ויספר מה בדיוק הוא יודע על היהודי הפטריוט שסבל 30 שנה בכלא האמריקאי".

פולארד עצמו הגיב: "אסתר ואני שמחים מאוד על ההחלטה להעניק חנינה לאביאם סלע ובכך לשים קץ לפצע המדמם של הפרשה אחרי 35 שנה. אנו מאחלים לאביאם הצלחה רבה. אחרי שנות סבל כה ארוכות שעברנו, אסתר ואני רוצים להתמקד בעתיד בלבד ולא בפצעי העבר.

"אנו מבקשים להודות לראש הממשלה נתניהו, לד"ר מרים אדלסון, לשגריר רון דרמר, ולשגריר ארה"ב דיויד פרידמן שפעלו על מנת שהדבר יקרה".

נשיא ארה"ב טראמפ, שיסיים היום את תפקידו עם השבעת מחליפו, ג'ו ביידן, העניק בלילו האחרון בתפקיד חנינה נשיאותית לשורה ארוכה של אנשים, 73 במספר, ובהם מקורביו וכן פושעים מורשעים.