תרוץ שוב? מפלגת נעם נערכת להכרזה על ריצה בבחירות הקרובות

פעילי מפלגת נעם נפגשו הערב למפגש היערכות בזום לקראת הכרזה רשמית על ריצה בבחירות הקרובות. יו"ר המפלגה אבי מעוז: "סמוטריץ' לבד לא יכול, וגם נעם לבד לא יכולה, רק אם נלך יחד, ארבעת המפלגות, נצליח להכניס רשימה לכנסת שתשמור על הזהות היהודית של המדינה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 19/01/21 21:13 ו בשבט התשפא

תרוץ שוב? מפלגת נעם נערכת להכרזה על ריצה בבחירות הקרובות
צילום: מפלגת נעם

מאות פעילים השתתפו הערב (ג') בכנס היערכות שערכה מפלגת נעם לקראת ריצה במערכת הבחירות הקרובה. במהלך הכנס הודיעו ראשי המפלגה כי בכוונתם: "לשטוף במהלך החודשים הקרובים את הארץ בהתלהבות, ציונות וערכים יהודים". 

יו"ר המפלגה אבי מעוז אמר לפעילי המפלגה:

מפלגת נעם מיומה הראשון מחויבת לדרכה של הציונות הדתית. נמצאים כאן איתנו היום פעילים מאזור המרכז, הפריפריה, אזור יו"ש והשפלה, מגוונים שונים בציונות הדתית אך קיים ביניהם מכנה משותף בלתי ניתן לפרימה. חיבור עמוק ואהבה בלתי מתפשרת למדינת ישראל, לעם ישראל ולתורת ישראל. או בשלוש מילים: "זהות יהודית למדינה". אלו אלמנטים שמכניסים משב רוח ואנרגיות לפעילים, לשטח. רק מפלגה עם נשמה בוערת שהאידיאלים והערכים הם הדבר היחידי שמנחים אותה יכולה בדקת קריאה להוציא מאות פעילים לרחובות. 

"לאורך השנים חרטה הציונות הדתית על דגלה את הדאגה העמוקה לזהות היהודית של המדינה לצד השמירה על ארץ ישראל וסוגיות ליבה נוספות שאל לנו לזלזל אף לרגע בחשיבותם, אך הערך הראשי שאנו מבקשים לקדם הוא חיזוק זהותה היהודית של המדינה. זהו הבריח התיכון שבלעדיו לא תהיה לנו הזכות והיכולת לחזק את שאר הערכים. לא ניתן בידם של אותם גורמים פרוגרסיביים לטשטש ולפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל" הוסיף מעוז.

בתוך כך אמר מעוז: "יש פה הזדמנות שכנראה לא תחזור על עצמה. יש כאן הזדמנות היסטורית שבכנסת ישראל יהיה ייצוג פוליטי רציני שיושב תחת הדגל של הזהות היהודית של המדינה. בצלאל סמוטריץ' ברשימה כזאת היה יכול לעצור את התחבורה הציבורית בשבת כשהיה שר התחבורה. אלא בגלל שהוא היה בימינה הוא לא יכל לפעול על מנת לעצור את זה בגלל לחצים שהיו עליו באותה התקופה".

שובה של מפלגת נעם?

שובה של מפלגת נעם?צילום: מפלגת נעם

מעוז התייחס גם לנושא אחוז החסימה ולצורך ביצירת חיבורים: "אני קורא סקרים שמראים שאם כולנו נרוץ ביחד לא רק שנעבור את אחוז החסימה אלא אפשר גם להגיע לחמישה, שישה ושבעה מנדטים ואני בכלל לא מתייחס לנושא המיקומים או הכסאולוגיה, זה לא מעניין, זהו רק אמצעי בלבד למימוש האידיאלים וחיזוק רוחה של הציונות הדתית. כולם יודעים שסמוטריץ' לבד לא יכול, וגם נעם לבד לא יכולה, רק אם נלך יחד, ארבעת המפלגות, נצליח לממש את ההזדמנות הנדירה שיש כיום ולהכניס רשימה לכנסת שתשמור על הזהות היהודית של המדינה".

"אני קורא לכל ראשי המפלגות להתעלות על עצמם ובמקום לעסוק בכיסאולוגיות להתחיל לעסוק במהות ולהתכנס לרשימה אחת שתבטיח את המשך קיומה של מפלגת הציונות הדתית, כאשר כל אחד מהכוחות שומר על זהותו הייחודית והעצמאית אך כולם מתאגדים יחדיו סביב המשולש האידאלי שבלעדיו אין לנו זכות קיום לא פוליטית ובוודאי שלא רוחנית- עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. זאת הסיבה שאנו מברכים על יוזמתו של הרב קמינצקי והודענו לרב שפנינו לאחדות ולחיבורים תחת הדגל של 'זהות יהודית למדינה'" אמר מעוז במהלך הכנס.

נציין כי בימים הקרובים צפויה המפלגה להכריז רשמית על הריצה שלה לבחירות הקרובות, על הרכב הרשימה ותציג את קמפיין הבחירות החדש שאיתו תרוץ.