מנכ"ל משרד הבריאות: "נבחנת האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן"

ההמלצה הנבחנת היא כי נשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שהן בעלות מחלות רקע  - יתחסנו במהלך ההריון על מנת למנוע תחלואה עם סבירות גבוהה יותר לסיבוכי הקורונה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 19/01/21 20:54 ו בשבט התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "נבחנת האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן"
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בעקבות העלייה במספר הנשים ההרות עם תחלואה קשה בנגיף קורונה, פנה היום (ג') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.

לאחר הדיון בקרב המומחים, וועדת התיעדוף גיבשה את הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן.
הוועדה המליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שהן בעלות מחלות רקע  - להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות גבוהה יותר לסיבוכי הקורונה. נשים שאינן בסיכון יתר ישקלו את החלטתן על פי הפרסומים של משרד הבריאות.

הוועדה מדגישה את הצורך בשמירת מרחק ומסיכה במיוחד בקרב נשים הרות. אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות בנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה, ומכאן הצורך לזהירות יתר בשמירת מרחק ובעטיית מסיכה.
 
לדעת המומחים אין כל מנגנון ביולוגי בחיסון לקורונה המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. למעשה, אין כל הוכחה על נזק הנובע מחיסון במהלך ההיריון כולו. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו במהלך ההיריון תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסייה מקבילה שלא חוסנה. 
 
הודעת מנכ"ל משרד הבריאות הודגש כי ההחלטה היא בידי האישה ההרה ואם תחליט להתחסן תוכל לקבל את החיסון באמצעות קופת החולים בה מבוטחת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן