גבי ברבש מצהיר: "אני לא הולך לפוליטיקה"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, שדווח כי הוא קרוב להצטרף לימינה, יצא מפגישה אצל איילת שקד והצהיר: "אני לא הולך לפוליטיקה". לדבריו, הפגישה עסקה בנושא אחר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/01/21 17:10 ה בשבט התשפא

גבי ברבש מצהיר: "אני לא הולך לפוליטיקה"
פרופסור גבי ברבש, צילום: קובי גדעון, לע"מ

האם פרופ' גבי ברבש יצטרף למפלגת ימינה? מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל 'איכילוב', ומשמש כיום כפרשן חדשות 12 בתקופת הקורונה, נפגש היום (ב') עם ח"כ איילת שקד בתל אביב, יממה לאחר הדיווח על כך שהוא קרוב להצטרף לרשימת ימינה לכנסת.

המצטרף החדש של בנט? פרופ' גבי ברבש במגעים מתקדמים

עם זאת, פרופ' ברבש יצא מהפגישה והצהיר כי "אני לא הולך לפוליטיקה" לדבריו, הפגישה עם שקד לא עסקה בנושא הצטרפותו למפלגה, אלא בעניין אחר. כך דיווח העיתונאי יאיר קראוס מ'מקור ראשון'.

פרופ' גבי ברבש התפרסם בשנה האחרונה, מאז החלה התפרצות הקורונה, כפרשן הבכיר של חדשות 12 בנושאי המגפה. בתקופה זו זכה ברבש לזמן מסך רב, ודעותיו, הביקורתיות כלפי הממשלה מחד אך גם מפרגנות לעתים מאידך, קיבלו תהודה נרחבת. כאמור, אמש דווח ב-ynet כי הוא קרוב להצטרף למפלגתו של בנט.

מימינה נמסר בתגובה לדיווח: "אנו משוחחים עם מספר אנשים אכפתיים ומוכשרים המאמינים שנפתלי בנט כראש ממשלת ישראל יטפל בשיקום העסקים, ידאג ליצירת 400,000 מקומות עבודה וירפא את הקרעים העם. כשתהיה החלטה לגבי מצטרפים חדשים, נשמח לעדכן את הציבור".

פרופ׳ ברבש אמר ל-ynet: "זה נכון שמדברים איתי כמה אנשים. אבל אני רחוק מהחלטה להצטרף לפוליטיקה".

https://youtu.be/KHQVVJV8E38
(פרופ' ברבש עונה על שאלות בנושא הקורונה)

מי שעוד נמצא במגעים מתקדמים עם בנט, כך על פי הדיווח, הוא אביר קארה, מראשי 'מחאת השולמנים', שסירב באחרונה לפניית ראש הממשלה נתניהו להצטרפות לליכוד. קארה אמר בימים האחרונים כי הוא וראשי ה'שולמנים' במגעים עם מספר מפלגות, ובימים הקרובים תיפול ההחלטה.

בראיון בגלי צה"ל התייחס אמש קארה לפגישתו עם נתניהו, ואמר כי "נתניהו אמר מה שאני אמרתי. הגענו לפגישה הזו אחרי שסירבנו להצטרף לליכוד. עכשיו אי אפשר לשנות משם דברים משמעותיים לציבור העצמאים, יש קבוצות אינטרסים שהשתלטו. צריכים לבנות מוקד כוח חדש".
מה לגבי הצטרפות למפלגה חדשה, כמו זו של גדעון סער למשל?
"אני מקווה שהמערכת הפוליטית תתחדש ולא פוסל אף אחד, צריך מישהו שיבוא מהשטח, לא מהדברים המוכרים".
אתה מקים מפלגה?
"נצטרך לחכות בימים הקרובים, שיתנו לנו בהסכם קואליציוני את הסעיפים שנגיד, אז כן . צריכים להיות קולניים וחזקים מבפנים ומבחוץ אנחנו מתכוונים לשנות".