מחקר סרולוגי: 98% מהמתחסנים במנה השנייה פיתחו נוגדנים לקורונה

חדשות מעודדות מאוד מהמרכז הרפואי שיבא, שם נערך סקר סרולוגי למתחסנים בחיסון השני: קפיצה של בין פי 6 לפי 20 בנוגדנים לקורונה בקרב המתחסנים - 98% מקרב המתחסנים פיתחו נוגדנים משמעותיים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/01/21 16:21 ה בשבט התשפא

מחקר סרולוגי: 98% מהמתחסנים במנה השנייה פיתחו נוגדנים לקורונה
החיסון של פייזר, צילום: shutterstock

בשורות מעודדות לקראת המשך מבצע החיסונים בישראל, ולקראת התחלת השפעת המנה השנייה של החיסון בקרב אלו שכבר התחסנו. סקר סרולוגי שנערך במרכז הרפואי 'שיבא' בתל השומר העלה כי 98% מאלו שקיבלו את החיסון נגד קורונה פיתחו נוגדנים משמעותיים.

מעל 4,000 מתי קורונה בישראל | המספרים ממשיכים לטפס

על פי תוצאות המחקר, שנערך בקרב 102 נבדקים מעובדי המרכז הרפואי, שבוע לאחר שקיבלו את המנה השנייה של החיסון, חלה קפיצה של פי 6 עד פי 20 ואף יותר, ברמת הנוגדנים לקורונה בגופם. מדובר על רמות נוגדנים גבוהות אף מאלו של חולים שהיו במצב קשה והחלימו.

בנוסף, רק שניים מבין הנבדקים פיתחו רמות נוגדנים נמוכות, בין פי 1 לפי 4 ברמת הנוגדנים לקורונה. פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא ועורכת הסקר, הסבירה כי מדובר בעובדים עם מערכת חיסון מדוכאת.  

במסגרת מבצע החיסון במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, חוסנו 7,106 עובדים במנה ראשונה ו-4,484 במנה שנייה (נכון להבוקר).

פרופ' רגב-יוחאי אמרה כי "תוצאות הסקר תואמות לניסוי של חברת פייזר ואף מעבר למצופה. אני צופה כי גם תוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות".