בועז העצני מצטרף לשובתי הרעב של ההתיישבות הצעירה

איש ההתיישבות והפובליציסט בועז מצטרף לשביתת הרעב באוהל המאחה של ההתיישבות הצעירה, ואומר: "הסדרת המאחזים היא בנפשנו". יוסי דגן השובת רעב במאהל המחאה: "ארץ ישראל נקנית בייסורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/21 10:06 ה בשבט התשפא

בועז העצני מצטרף לשובתי הרעב של ההתיישבות הצעירה
בועז העצני ויוסי דגן, צילום: רועי חדי

איש ההתיישבות בועז העצני הצטרף אמש (א') לשובתי הרעב המבקשים להסדיר את ההתיישבות הצעירה. העצני הוא בנו של הח"כ לשעבר אליקים העצני, מעמודי התווך של ההתיישבות ביהודה ושומרון, פעיל התיישבות ידוע ופובלציסט.  

כזכור, אתמול שוחח נשיא המדינה, ראובן ריבלין, עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ועם אוריה לוברבום מראשי ההתיישבות הצעירה השובתים רעב במאהל, וביקש מהם לסיים את שביתת הרעב מתוך דאגה לשלומם של המתיישבים, ואמר לדגן: "אני מכיר את היכולות שלך להוביל מאבקים גם ללא שביתת רעב".

דגן ולוברבום הודו לנשיא על פנייתו אך הודיעו כי לא יוכלו להפסיק את שביתת הרעב. ראש מועצת שומרון אמר לנשיא, כי לא יוכל לשבת במשרדו המחומם ולאכול כשאלפי ילדים ביישובי השומרון ללא חשמל מסודר בשיא החורף.

אמש קיבלו המוחים חיזוק בדמות איש ההתיישבות בועז העצני. העצני אמר כי מדובר במאבק צודק שאין שני לו, "לא ייתכן שבשנת 2021 אנשים, חלוציים, יתעוררו כי קר בלילה וילכו לישון ללא חשמל. זה אבסורד שמתאים למדינות עולם שלישי, מצד אחד מתפארים באימפריה שמצליחה להביא ראשונה חיסונים אבל מצד שני אין להם את האומץ הפוליטי להסדיר חשמל ביישובים ישראלים". העצני ציין כי ישבות רעב עד אשר הממשלה הזו תתעשת, "זה לא ימין או שמאל, זה בסיס קיום האדם היום, חשמל, מים תחבורה ציבורית מרכזים רפואיים ועוד, הסדרת המאחזים היא בנפשנו".

מזה למעלה משבועיים יושבים ראשי ההתיישבות הצעירה באוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה ולפני 16 יום החלו בשביתת רעב. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למקום לפני 8 ימים והחל לשבות רעב לפני שישה ימים. 

יוסי דגן הודה לבועז העצני על החיזוק, ואמר הבוקר: "אני קורא לראש הממשלה להתעשת. אל תחכו לאסון. תנו ל 18,000 ילדים את המגיע להם. 25,000 בני אדם בלי מים וחשמל ב 2021 זו תעודת עניות לממשלה". 

אוריה לוברבאום השובת רעב מזה 16 יום הודה גם הוא להעצני: "שוב משחקים ב 18,000 ילדים בלי חשמל מים ומרכיבי ביטחון מינימלים ככלי פוליטי זול. במקום שיגיעו לכאן ראש הממשלה ושר הביטחון ויסיימו  את הסאגה הזו, וייתנו לאנשים אותם שלחו מים וחשמל ובטחון הם מסובבים את כולם בספינים. מגיעים עוד ועוד שובתי רעב שמצטרפים למחאה ואנחנו לא נעצור עד שיהיה פתרון לילדים. זו בושה לממשלה ולראש הממשלה".

בתוך כך, אמש הגיעה למאהל המוחים חברת הכנסת מיכל קוטלר וונש מכחול לבן ואמרה כי היא תומכת  במאבקם של המוחים. דגן שיבח את קוטלר וונש על עמידתה לצד המשפחות.