המשנה ליועמ"ש לחולדאי: "אינך רשאי לעשות דין לעצמך"

רז נזרי, הגיב להצהרתו של ראש עיריית תל אביב, לפיה יפתח את מוסדות התרבות בעיר לכל המחוסנים כבר בעוד עשרה ימים, ואמר כי הדרך המשפטית היחידה לפתיחתם היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה בלבד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/21 18:30 ד בשבט התשפא

המשנה ליועמ"ש לחולדאי: "אינך רשאי לעשות דין לעצמך"
רז נזרי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הגיב לאמירתו של ראש עיריית תל אביב-יפו, ויו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי, שאמר הבוקר (א') כי בעוד עשרה ימים יפתח את מוסדות התרבות בעיר לכל התושבים שהתחסנו בשתי המנות.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי הדרך המשפטית היחידה לפתיחת מוסדות התרבות לציבור היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה בלבד, ומוסיף כי "כל עוד האיסור עומד בתוקפו, רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות".

נזרי ציין, כי בימים אלו פועל משרד הבריאות בתיאום עם משרד התרבות ועם הייעוץ המשפטי לממשלה לשם גיבוש מתווה של "תו ירוק" שנועד, בין היתר, להחזיר את מוסדות התרבות לפעילות, כאשר המצב הבריאותי יאפשר זאת בהתאם להחלטות הממשלה והכנסת.

מוקדם יותר היום, תהה הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, "האם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונשיא המדינה רובי ריבלין יקראו גם לעיריית תל אביב לא לעשות דין לעצמה, או שקריאות מסוג זה שמורות רק לחרדים?".