ח"כ אבידר נגד המשנה ליועמ"ש: "לא צריך אותך פה"

חבר הכנסת מישראל ביתנו תקף את רז נזרי לאחר שלטענתו לא התנגד להחלטות הממשלה: " דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים". דבריו של אבידר קיבלו גינויים מכלל חברי גוש הימין: "ההתנהגות כלפיו איננה הולמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 20:38 כז בתמוז התשפ

ח"כ אבידר נגד המשנה ליועמ"ש: "לא צריך אותך פה"
ח"כ אלי אבידר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

עימות חריף התקיים היום (א') בוועדת החוקה, סביב הדיון על חוק הקורונה הגדול המאפשר בזמן חירום לממשלה לקבוע תקנות מבלי להמתין לאישור הכנסת. במהלך הדיון תקף ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז ניזרי, על שלא התערב מול החלטות הממשלה: "אתה פופוליסט. אתה לא פוליטיקאי ולא צריך אותך פה, אתה צריך להתבייש".

אבידר הוסיף: "צריך להיות ברור שאנחנו לא במצב רגיל. אלא במצב שהממשלה איבדה בלמים ויש מקרים בהם הפקידות הבכירה לא מרימה 'הנדברקס'. דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים. היא לא נוצרת כשהולכים לבחירות דמוקרטיות. יש אנשים יותר טובים ממך שעצרו את הממשלה ואיימו עליהם בפיטורים ואתה לא הרמת 'הנדברקס'". בתגובה ענה לו ניזרי: "הצעקות שלך לא ירתיעו אותנו. הרמתי "הנדברקסים" לממשלה בעשרות מקרים".

דבריו הקשים של אבידר קיבלו גינויים רבים בעיקר מהפוליטיקאים מימין. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בתגובה: "‏מופע אימים של ח״כ אלי אבידר. כשלא נוח להם, הם תוקפים את היועמ״שים וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו זה היה פותח מהדורות. עו״ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים. הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

ח"כ נפתלי בנט, הצטרף לגינויים: "‏אני מכיר את המשנה ליועמ״ש רז נזרי מזה 8 שנים. מרבית הקשר היה במסגרת הקבינט הבטחוני, שם רז נרתם בכל כוחו, במסגרת החוק, לסייע לממשלה לממש את מדיניותה. לא תמיד הסכמנו, אך אני מכבד אותו. רז הוא משרת ציבור מסור ומקצוען. ההתנהגות של ח״כ אבידר כלפיו איננה הולמת ואינה ראויה".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, הגיב גם הוא: "אני מכיר את המשנה ליועמ״ש רז ניזרי, הוא אדם ערכי שפיו וליבו שווים, עובד ציבור שטובת המדינה לנגד עיניו. ההשתלחות של ח״כ אבידר מבזה, מלאה בשנאת חינם וראויה לכל גינוי. כל חברי הכנסת מימין ומשמאל צריכים לגנות את התנהגותו. תשעה באב בפתח, בואו נפחית את השנאה. זה בידינו".