מתן כהנא עונה לרב עופרן: הערכים הם העיקר

חבר הכנסת מימינה הצהיר הבוקר כי מפלגתו תפעל למינוי רב ראשי ציוני | רב קבוצת יבנה התנגד לכך ואמר כי "מדובר ברעיון גרוע, ויש לבחור רב ראשי לא על פי סוג הכיפה שלראשו, אלא על פי השקפותיו ודרכו ההלכתית" | כעת עונה חבר הכנסת כהנא: "רב ציוני דתי מביא איתו עולם ערכים של ציבור שלם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/21 16:35 ד בשבט התשפא

מתן כהנא עונה לרב עופרן: הערכים הם העיקר
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

רב ראשי מהציונות הדתית? חילופי הדברים בין חבר הכנסת מתן כהנא לרב קבוצת יבנה, הרב אילעאי עופרן ממשיכים. אחרי שח"כ כהנא הצהיר כי מפלגת ימינה תפעל לבחור רב ראשי ציוני, הרב עופרן הגיב ואמר כי מדובר ברעיון גרוע וכי "הניסיון מלמד כי אין שום התאמה  בין השקפותיו בסוגיות הבוערות ובין צבע הכיפה והעדה אליה הוא משתייך".

כעת עונה חבר הכנסת מימינה כי: "סוג הכיפה הוא לא קריטריון מחייב, אבל בסוף כל רב הוא תבנית נוף מולדתו, תבנית מוסדות החינוך בהם למד וגדל, תבנית הסביבה בה גדל והמקומות בהם פעל ועשה. ימינה מאמינה כי רב ציוני דתי מביא איתו עולם ערכים של ציבור שלם אשר מבקש לראות אותו לא רק בצבא, באקדמיה, בפוליטיקה או במשפט- אלא גם בהנהגה הרוחנית והרבנית של עם ישראל".

"ציונות דתית פירושה מבט קבוע על המציאות ומתן מענה הלכתי ועמוק לכל הסוגיות הללו", אומר כהנא ומפרט כי "רבנות ציונות-הדתית זו אהבה לחיילי צה''ל ללא תנאים מתוך שירות צבאי או לאומי לכתחילה. זו הכרה, לימוד ואימוץ של פסיקות כלל חכמי ישראל לאורך הדורות- ממזרח ומערב".

"זו אהבה למדינת ישראל- למוסדותיה וערכיה. זו אהבה לכל איש ואישה  מישראל- יהיו מי שיהיו, ללא שום סייג. זו אהבה ומסירות תמידית לעם, לארץ ולתורה. רבנות ציונות-דתית תוביל פתרונות לאתגרי השעה: גיור, עגונות, כשרות, מועצות דתיות ועוד. זו אמירת הלל ביום עצמאות, לכתחילה ובריש גלי כפי שתיקנה הרבנות הראשית. זו רבנות שמסתכלת על מדינת ישראל ומכריזה: זו היא אתחלתא דגאולה".