"לא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף"

ממונה הקורונה, פרופ' אש, אומר כי מהסתכלות על הנתונים אין ברירה אחרת. ד"ר אלרעי-פרייס: "אף אחד לא רוצה להאריך את הסגר יותר משנדרש. השבוע הקרוב יהיה קריטי, מקווה שנראה ירידה בכמות החולים הקשים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/21 09:13 ד בשבט התשפא

"לא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף"
אכיפת הסגר, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הסגר יוארך? ביום רביעי צפויה ממשלת ישראל להתכנס ולדון בהארכת הסגר המהודק ככל הנראה בשבוע נוסף. במשרד הבריאות מעוניינים להאריך את הסגר בשבוע נוסף, כדי לאפשר ירידה משמעותית במספרי הנדבקים החדשים, ובעיקר במספר החולים במצב קשה.

לקראת הארכת הסגר? מספר הנדבקים בירידה, שיעור המאומתים קפץ

ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (א') בכאן חדשות כי "אני מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף - עדיין לא ירדנו במספר החולים הקשים, העומס על המחלקות גדול, נראה לי שלא תהיה ברירה".

על אף שבכחול לבן ובסביבתו של בני גנץ שקלו להתנגד להארכת הסגר, אם לא יתקיים מבצע אכיפה מהודק במוקדי התחלואה, כשהכוונה בעיקר לריכוזי האוכלוסייה החרדים, בגל"צ דווח הבוקר כי לאחר התייעצות עם גורמים מחוץ למשרד הבריאות, מתגבשת בכחול לבן ההחלטה לתמוך בהארכת תוקף ההגבלות הנוכחיות.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הבוקר בגלי צה"ל כי מוקדם לבקש שבועיים של הארכה בסגר. לדבריה, "אני מקווה שזה (הארכת הסגר) יקרה, צריך להסתכל על בתי החולים וקופות החולים - שם יש עומסים אדירים. בתי החולים מתמודדים עם מספרי חולים קשים גבוהים מאוד, בכל יום נוספים כמאה חולים קשים נוספים, שיא במספר החולים על אקמו ושיא במספר החולים המונשמים. זה יוצר עומס אדיר על המערכות וכולנו מסתכלים על זה.

"אני רוצה לדבר גם על קופות החולים - מצד אחד אנחנו מבקשים מהם לחסן בכמות מרשימה, כי זו משימה לאומית, ומצד שני הם מטפלים בלפחות 70 אלף מאומתים בקהילה. חייבים להוריד את התחלואה, ראינו שיאים במספרי נפטרים, גם בגל השני לא עברו את ה-50 נפטרים ביממה.

הארכה של שבוע אחד תספיק?
"השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי, כאשר יהיה אפקט של קבלת מנת החיסון השנייה, עם ירידה בכמויות החולים הקשים והקריטים. נקווה שזה ישפיע, כי אף אחד לא רוצה להאריך את הסגר יותר משנדרש. לא נראה הגיוני להגיד כבר עכשיו שבועיים, ראוי להגיד שמשפיעים על חיים של אנשים, כלכלה, פרנסה וחברה".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס

ד"ר שרון אלרעי-פרייסצילום: דוברות משרד הבריאות

בהמשך התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס לחיסון מרותקי הבית, אשר עד כה לא נמצא פתרון עבורם. "אנחנו עובדים ביחד עם קופות החולים כדי למצוא פתרון עבורם", אמרה. היא הסבירה כי התכנית הראשונית, להשתמש בחיסוני מודרנה, הנחשבים לקלים יותר לשינוע, נפסל: "גם את הבקבוקונים הללו אי אפשר לטלטל אחרי המנה הראשונה". 

לדבריה, "אנחנו עובדים מסביב לשעון, אולי נמצא עובדים שיעזרו לאותם אנשים לצאת מהבתים כאשר זה אפשרי. אחד הרעיונות שעלו הוא לעשות מעין 'מרכז חיסונים' בבית האדם - לבקש ממנו להביא למקום את בני משפחתו, כך שלא יתבזבזו מנות החיסון האחרון בבקבוק. זה תהליך מורכב".