סין: גלידה נדבקה בקורונה

אלפי קופסאות של גלידה נבדקו ונמצאו כנושאות את הנגיף בעיר במזרח המדינה. החברה מסרה כי רק 65 קופסאות נמכרו והרשויות בסין מנסות להגיע ללקוחות שרכשו אותן. מומחים מעריכים כי הנגיף שרד בזכות הטמפרטורה הנמוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/21 08:09 ד בשבט התשפא

סין: גלידה נדבקה בקורונה
צילום: shutterstock

מוטציה חדשה? בסוף השבוע האחרון התגלה כי 4,836 קופסאות גלידה מתוצרת מקומית בעיר טיינג'ין במזרח סין, נבדקו ונמצאו כשהן נושאות את נגיף הקורונה. החברה המייצרת את הגלידות, מסרה כי מסך הקופסאות שיוצרו, 2,089 קופסאות נאטמו ונכנסו לאחסון והיתר נמכרו למחוזות שונים במדינה. מתוך מספר זה, רק 65 קופסאות הספיקו להימכר עד ליציאת ההודעה.

מעריכים כי הנגיף הועבר לגלידה על ידי כמה מהעובדים במפעל. 1,662 עובדי חברת המזון שמייצרת את הגלידה הועברו לבידוד עצמי ועברו בדיקות חומצות גרעין. 700 מהעובדים נמצאו שליליים לקורונה ויתר העובדים ממתינים לתוצאות.

רשויות האכיפה בסין מנסות לאתר את הלקוחות שרכשו את המוצר. על פי הערכות המומחים, הנגיף הצליח לשרוד במזון בשל העובדה כי גלידה מאוחסנת בטמפרטורה נמוכה מאוד ומכילה שומן. 

ד"ר סטיבן גריפין, וירולוג באוניברסיטת לידס, אמר לרשת "סקיי ניוז", כי מקרה של זיהום כזה הוא ככל הנראה "חד פעמי" ולא מעיד על בעיה רחבה יותר במפעל. "כל רמה של זיהום אינה מקובלת ותמיד גורמת לדאגה. הסיכויים הם שזו תוצאה של בעיה במפעל הייצור ואולי מרמת ההיגיינה במפעל", אמר גריפין.