חוץ מחיסונים: טיפול חדשני לטיפול בקורונה הגיע לישראל

תכשיר הנקרא Bamlanivimab מונע את החמרת הקורונה בקרב החולים, והוא עיינתן קודם עבור חולי דיאליזה ומושתלי איברים. משרד הזמין כבר כ־400 מנות ממנו, ובכלל בתי החולים בישראל הביעו עניין בתכשיר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/01/21 11:01 ב בשבט התשפא

חוץ מחיסונים: טיפול חדשני לטיפול בקורונה הגיע לישראל
מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ישראל נאבקת בקורונה בזמן שמבצע החיסונים מתקדם במהירות גבוהה, אתמול הגיע מספר המחוסנים בישראל לשני מיליון. אך במקביל אמש (ה') היה היום הרביעי ברציפות עם מעל 9,000 מאומתים חדשים, לצד המשך העלייה החדה במספר החולים במצב קשה והמונשמים. בעקבות כך נערכים במשרד הבריאות להתמודד עם הנגיף לא רק באמצעות החיסון אלא גם באמצעים רפואיים אחרים.

על פי פרסום של ישראל היום, משרד הבריאות הביא לארץ תכשיר חדש, שנמצא יעיל להורדת הסיכון למחלה קשה אצל חולי קורונה. התכשיר שנקרא Bamlanivimab הוא ניתן בעירוי ומשרד הבריאות מייעד אותו עבור 1,000 חולים, וכבר בשלב זה הוזמנו כ־400 מנות ממנו. עדיפות ראשונה לתכשיר תינתן עבור תחילה לחולי דיאליזה ולמושתלי איברים. התכשיר כבר הוזמן בבתי החולים: שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב, העמק בעפולה, קפלן ברחובות ואסותא באשדוד.

את התכשיר יצרה חברת התרופות האמריקנית אלי לילי, והוא נמצא בשלב השני בלבד של המחקר הרפואי, אך בשל מהירות התפרצות הנגיף הוא קיבל אישור לשימוש על ידי ה-FDA. עלות של שימוש בתכשיר עבור כל חולה תגיע לכ-1,200 דולר. על פי המחקרים שנוסו עד כה התחשיר מיועד בעיקר עבור חולים במצב קל ובינוני ומסייע למנוע החמרה במצב הרפואי.