מסתמן: מגיעים לישראל יצטרכו להציג בדיקה שלילית

ראש הממשלה צפוי לתמוך בהחלטה לחייב בדיקה שלילית לנוחתים בישראל, בתוך 72 השעות שלפני הטיסה, גם אם הדבר יצריך שינוי חקיקה. בנט זעם: "קלות דעת של ממשלת נתניהו-רגב שרק אחרי 10 חודשים של זעקות שלנו נזכרה לדרוש בדיקות לנכנסים לארץ"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/21 07:50 ד בשבט התשפא

מסתמן: מגיעים לישראל יצטרכו להציג בדיקה שלילית
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בשל התפשטות המוטציות השונות של הקורונה ברחבי העולם, והבהלה מפני אפשרות של מוטציה שתהיה עמידה לחיסון נגד קורונה, מסתמן כי הממשלה תאשר השבוע חיוב הצגת בדיקה שלילית לקורונה לפני הגעה לישראל.

לקראת הארכת הסגר? מספר הנדבקים בירידה, שיעור המאומתים קפץ

המל"ל ומשרד הבריאות צפויים להמליץ בישיבת הממשלה הקרובה, שתתקיים ככל הנראה ביום רביעי, הצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף, מהטווח של 72 שעות לפני הטיסה, כתנאי לכניסה לישראל. מדובר בצעד שמיושם ברבות ממדינות העולם, ובישראל קראו לאמץ אותו כבר בתחילת התפרצות הנגיף, בחודש מרץ, אך עד כה לא נעשה דבר.

עם זאת, על פי דיווח בחדשות 12, מדובר בצעד לא פשוט מבחינה משפטית, כאשר השאלה העיקרית היא האם ניתן לחייב אזרח ישראלי בבדיקה רפואית כתנאי לכניסה לישראל. על פי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו מעוניין לקדם את הנושא, וזוכה לתמיכת שרת התחבורה רגב, גם אם יהיה צורך בתיקוני חקיקה. ברור שבמקרה כזה צפוי אישור ההחלטה לקחת זמן לא מועט.

בנט תקף: "מחדל של ממשלת נתניהו"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שקידם את הרעיון כבר בחודש מרץ, אך קריאתו נפלה על אוזניים ערלות, זעם על העיכוב - של כמעט שנה - בקבלת החלטה כה בסיסית לדבריו. בנט כתב אמש כי "חבל שהיה צריך להמתין לכ-50 מתים מקורונה ביום בכדי לקבל החלטה פשוטה שאנחנו קוראים לקבלה מזמן - לבדוק נוסעים נכנסים. איוולת נוראה. מחדל נתב"ג של ממשלת נתניהו יצר חור ענק שדרכו נכנסו אלפי חולים עם קורונה ומוטציות, בזמן שכאן סוגרים את החיים".

לדברי יו"ר ימינה, במדינות האחרות בהן הטילו הגבלות על הטיסות מספר המתים נמוך משמעותית מבישראל: "איזו קלות דעת של ממשלת נתניהו-רגב שרק אחרי 10 (!) חודשים של זעקות שלנו נזכרה לדרוש בדיקות לנכנסים לארץ. במדינות אי אחרות ביצעו זאת ומנעו ייבוא מסיבי של המחלה והמוטציות: ישראל 4000 מתים, קפריסין 167, אוסטרליה 909, ניו זילנד 25, טאיוואן 7. כמה סבל מיותר בגלל פוליטיקאים שלא אכפת להם".