דני דיין: "הצעתי את התפטרותי מתפקיד הקונסול בשל סערת הכותל"

קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, שהצטרף לגדעון סער, חשף את אשר התחולל מאחורי הקלעים סביב סערת מתווה הכותל: "הצעתי לנתניהו את התפטרותי בשל חילוקי הדעות בין יהדות התפוצות וישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/21 17:02 א בשבט התשפא

דני דיין: "הצעתי את התפטרותי מתפקיד הקונסול בשל סערת הכותל"
דני דיין, צילום: פלאש 90

מתווה הכותל, שעורר סערה רבתי בישראל, ובקרב קהילות יהודיות רבות בארה"ב, שב היום (ה') לכותרות, לאחר שקונסול ישראל בניו יורק לשעבר, דני דיין, שהודיע אמש על הצטרפותו למפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער, חשף כי הציע לנתניהו את התפטרותו בעת הסערה סביב המתווה.

"הצעתי את התפטרותי לנתניהו על רקע חילוקי דעות באשר למתווה הכותל", סיפר דיין בראיון לכאן חדשות. לדבריו, בכל הקשור לחילוקי הדעות בין יהדות התפוצות וישראל, "למרות שעברה רק שנה וחצי מכניסתי לתפקיד, ולמרות שאהבתי את התפקיד, אמרתי לראש הממשלה 'אני לא מסכים עם מה שעשית, לא אוכל להגן על זה, המפתחות על השולחן'".

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית, הגיבה לדברים ואמרה כי "דני דיין מבטא את השבר הגדול של יהדות התפוצות ויהודיים קונסרבטיביים (מסורתיים) ורפורמים בישראל. התנועה המסורתית מקווה כי מועמדים נוספים יצטרפו ויתמכו במימושו המיידי של מתווה הכותל - כפי שראוי היה מזמן להיעשות".

כזכור, מתווה הכותל היה הסדר, לפיו הייתה אמורה להתרחב רחבת התפילה השוויונית בחלקו הדרומי של כותל המערבי. בניגוד למצב הקיים, הגישה לרחבה אמורה הייתה להיות מתוך הכניסה הראשית לכותל, והיא אמורה הייתה להתנהל בידי מועצה שבה נציגי הזרמים הלא אורתודוקסים ונשות הכותל. המתווה אושר בממשלה בינואר 2016, אולם עקב התנגדות המפלגות החרדיות וסערה שהתחוללה בנושא, חזרה בה הממשלה וביטלה אותו ביוני 2017.