חברת כנסת לארבעה ימים: וסרמן-לנדה עזבה - עוד לפני שהספיקה להתמקם

רות וסרמן-לנדה שנכנסה לכנסת לאחר התפטרותה של מירב כהן, הספיקה לשאת את נאום הבכורה שלה, ואחרי ארבעה ימים במשכן נאלצה להתפטר, בעקבות פרישתו של שר המדע לשעבר יזהר שי מהממשלה, וחזרתו לכהן כחבר כנסת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 15:16 א בשבט התשפא

חברת כנסת לארבעה ימים: וסרמן-לנדה עזבה - עוד לפני שהספיקה להתמקם
שיא חדש. רות וסרמן-לנדה, צילום: מאת Rutilande - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0,

הרבה שיאים נשברו בשנים האחרונות בכל מה שקשור לנבחרי הציבור שלנו - ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים, ממשלה גדולה, כנסות קצרות ועוד. בימים האחרונים נשבר שיא נוסף: חברת הכנסת עם הקדנציה הקצרה ביותר אי פעם. 

בתואר המכובד אוחזת החל מיום שלישי האחרון, רות וסרמן לנדה, שנשאה בתואר "חברת כנסת" במשך ארבעה ימים בלבד. אז איך זה קרה? בשבוע שעבר התפטרה מהממשלה והכנסת השרה לשיוויון חברתי, וחברת כחול לבן לשעבר מירב כהן ועברה לשורות מפלגת יש עתיד. בעקבות זאת נכנסה וסרמן-לנדה ב-8 בינואר לכנסת כחברת כחול לבן מן המניין. 

וסרמן-לנדה הספיקה לשאת נאום בכורה בפני מליאת הכנסת, אך שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי הודיע על התפטרות מהממשלה, ובעקבות העובדה שבכניסתו לממשלה הופעל עליו החוק הנורבגי והוא התפטר מהכנסת, החליט שי ב-12 בינואר לחזור ולכהן כחבר כנסת מן השורה. הדבר אילץ את חברת הכנסת הטרייה מכחול לבן, רות וסרמן-לנדה לעזוב את המשכן, ארבעה ימים בלבד אחרי כניסתה. 

וסרמן-לנדה נושאת כאמור בתואר "חברת הכנסת עם הקדנציה הקצרה ביותר", אך צריך לציין כי השיא ל"חבר כנסת עם הקדנציה הקצרה ביותר", שייך לדני סיידא מש"ס, שבכנסת העשרים כיהן כחבר כנסת במשך יממה אחת שלוש שעות ו־35 דקות בלבד. גם חבר הכנסת לשעבר אפי אושעיה כיהן קדנציה קצרה במיוחד מטעם העבודה-מימד - ארבעה ימים בלבד בשלהי הכנסת ה-16. 


(נאום הבכורה של רות וסרמן-לנדה, יום לפני שעזבה את הכנסת)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן