בליכוד מבהירים: "לא נקים ממשלה עם עבאס והמשותפת ולא נישען עליהם"

למרות חיזוריו של ראש הממשלה אחר המגזר הערבי, ושיתוף הפעולה עם רשימת רע"מ, בליכוד מודיעים כי אין בכוונתם להישען על מי מנציגי הרשימה המשותפת: "אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד, כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 14:00 א בשבט התשפא

בליכוד מבהירים: "לא נקים ממשלה עם עבאס והמשותפת ולא נישען עליהם"
לא ישען על רע"מ והמשותפת. נתניהו., צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה נתניהו פועל לאחרונה לקירוב המגזר הערבי לליכוד, באמצעות שיתוף הפעולה בכנסת הקודמת עם מנסור עבאס ורשימת רע"מ, ואפילו שיריון מועמד ערבי שעומד על הפרק. ההצהרה שנשא אתמול נתניהו בנצרת, יחד עם ראש העיר כוונה לאוזני הציבור הערבי, אך כעת מבהירים בליכוד, בצורה חד משמעית כי למרות זאת, אין בכוונתם להקים ממשלה עם רשימת רע"מ או שאר סיעות הרשימה המשותפת. 

"לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם, לאחר שהתנגדו להסכמי השלום שמקרבים בין יהודים לערבים", הבהירו בליכוד, והוסיפו כי, "אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת שיושבת באופוזיציה ולא עושה דבר למענם. הם מצטרפים לליכוד כדי להבטיח שילוב, שגשוג וביטחון ביישובים שלהם. הליכוד ינצח בבחירות וימשיך להביא הישגים אדירים ולדאוג לכל אזרחי ישראל".

בנאומו אתמול בנצרת, אמר ראש הממשלה: "במשך שנים גורמים פוליטיים בארץ עיוותו את דברי. בבחירות 2015 אמרתי אז ואומר גם היום, כוונתי לא הייתה להזהיר מעצם ההצבעה בבחירות של אזרחי ישראל הערבים. כל אזרחי ישראל יהודים וערבים כאחד צריכים להצביע. זוהי זכות דמוקרטית שאין שנייה לה בחשיבותה. כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת".

נתניהו הוסיף, "ואכן כמה שנים לאחר מכן כולכם ראיתם שהרשימה המשותפת התנגדה לארבעה הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאתי עם ארבע מדינות ערב. זה לא יאומן! היא התנגדה להסכמים היסטוריים שמקרבים יהודים וערבים אחד לשני, כפי שלא קרה בתולדות מדינת ישראל. לכן מיד לאחר הבחירות, הזמנתי מנהיגים ונציגים מהחברה הערבית למעון ראש הממשלה, הבהרתי את כוונתי והתנצלתי, אם דברי לא הובנו כהלכה ועושה זאת גם היום".