מזעזע: בדואים משחיתים קברים בבית העלמין בנבטים

סרטון בו צעירים מהפזורה הבדואים, משחיתים קברים ומחללים מצבות בבית העלמין בישוב נבטים, סמוך לבאר שבע מסעיר את הרשתות החברתיות. האירוע תועד על ידי הנערים עצמם והועלה לרשת הטיקטוק | צפו בתיעוד המזעזע

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 12:09 א בשבט התשפא

מזעזע: בדואים משחיתים קברים בבית העלמין בנבטים
תיעוד השחתת הקברים, צילום: צילום מסך מתוך הסרטון

תיעוד מזעזע בו נראים צעירים בדואים הורסים קברים, מפילים מצבות ומשתעשעים בבית העלמין בישוב נבטים שבנגב, גורם לסערה ברשתות החברתיות. האירוע שתועד על ידי הנערים עצמם והועלה לרשת הטיקטוק, התגלה לאחר מספר שעות על ידי תושבים מהישוב.

חבר "תקווה חדשה", ושר התקשורת לשעבר יועז הנדל גינה את המקרה: "תמונות מחרידות מבית הקברות של מושב נבטים בנגב. שנים של היעדר משילות. בזדון או בשגגה ויתרנו על הנגב. זה הכישלון הכי גדול. המשרד לביטחון פנים לא מתפקד. פשיעה, פרוטקשן, הברחות מגבול מצרים, השתלטות התנועות האיסלאמיות על החינוך והוצאת מדינת ישראל. אסור שזה יימשך".

נציגי הישוב יחד עם תנועת רגבים, הגישו הבוקר (ה') תלונה במשטרה, דבר שהביא למקום חוקרי מז"פ, במטרה לחקור את הממצאים. ברגבים מציינים את ריבוי המקרים בתקופה האחרונה, כאשר בין היתר רוססו כתובות גרפיטי בערבית על גדר בית הקברות בישוב, וחלקים מהגדר במקום נעקרו.

"מושב נבטים סובל שנים ארוכות מפשיעה, וונדליזם, פריצות ושוד חקלאי", אומרים בתנועת רגבים, ומוסיפים כי "המושב עצמו מוקף בגדר ובתעלה נגד טנקים (!) אולם בית העלמין ממוקם מחוץ לתחומי המושב, והוא סובל שוב ושוב מפגיעה, ונדליזם, ואף מחילול מצבות כמו באירוע האחרון". 

"התמונות המחרידות האלו, הן תוצאה של חוסר המשילות המתמשך של מדינת ישראל בנגב", אומר אביתר דוד, רכז מחוז דרום בתנועת רגבים. "אין שום דרך יפה לומר את זה, ואין שום דרך לטייח את היקף הבעיה. אנחנו נמשיך ונשב על הסיפור הזה, עד שהעבריינים יבואו על עונשם".

מאז אתמול, עת פורסם סרטון ברשת הטיק טוק בו נצפים שניים כשהם מנתצים מצבות בבית העלמין בנבטים, פעלו במשטרת ישראל לאיתור החשודים והעברתם לחקירה. הבוקר עצרו השוטרים קטין תושב הפזורה הבדואית החשוד במעשה והעבירו אותו לחקירה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "חקירה משולבת של תחנת המשטרה בערוער ויחידת הטיק טוק של המחוז הדרומי תוך שימוש באמצעים השונים העומדים לרשות משטרת ישראל הביאו לאיתור שני חשודים, אחד תושב הפזורה והשני תושב הרשות הפלסטינית. לפני זמן קצר עצרו שוטרי משטרת ישראל את הקטין תושב הפזורה והעבירו אותו לחקירה, במקביל נערכות פעולות לאיתור החשוד השני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן