יועז הנדל: "הגיע הזמן למשילות"

שר התקשורת לשעבר, וחבר מפלגת "התקווה החדשה" טוען כי אירועי התקופה האחרונה גרמו לכולם לתקוף את התנהלות המשטרה, אך לדבריו הבעיה היא אחרת: "הכול מתחיל ונגמר בדרג מקבלי ההחלטות", וקרא למשרד לביטחון פנים, "להוביל לשינוי, ולא להיות מובל על פי גחמות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/12/20 12:37 יד בטבת התשפא

יועז הנדל: "הגיע הזמן למשילות"
תוקף את השר לביטחון פנים. יועז הנדל, צילום: פלאש 90

"הכי קל לתקוף את המשטרה, אלא שהבעיה עמוקה יותר": כך אומר יועז הנדל, שר התקשורת לשעבר וכיום חבר מפלגת "התקווה החדשה. את הדברים הוא כתב בפייסבוק בעקבות אירועי האלימות בימים האחרונים בלוד שגבו את חייהם של שני אנשים. 

הנדל המשיך ואמר כי "הזנחה של שנים ארוכות, פיקציה של משילות בנגב ובגליל, התעלמות מהפשיעה במגזר הערבי, פשיעה חקלאית, פרוטקשן, בנייה בלתי חוקית והפיכת השוטרים לשק חבטות לאומי. כולם נגד המשטרה, מתעלמים מזה שאנחנו אלה ששולחים אותם. אנחנו אחראים לטוב ולרע. לתת גיבוי ולבדוק אלימות משטרתית".

"הכול מתחיל ונגמר בדרג מקבלי ההחלטות", טען הנדל והפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, "ראיתי את זה עכשיו כשר בהזנחה הארוכה של תשתיות התקשורת בישראל. הזנחה שהביאה אותנו לפגר בעשור אחרי העולם. כל מה שהייתי צריך זה להחליט, וכך גם נדרש בביטחון הפנים. להחליט, לא רק לשבת על הכיסא".


(סרטון הבחירות הראשון של מפלגת "תקווה חדשה")

לפי שר התקשורת לשעבר, אלה הצעדים שנדרשים לעשות כעת: ראשית, מלחמת חורמה בארגוני הפשע בחברה הערבית והעברת משאבים תקציביים למשטרה, בדומה לארגוני הביטחון ולצה"ל. כמו כן טוען הנדל שיש לחזק את מעמד השוטר, תנאי שכר וגיבוי, חיזוק המחלקה לחקירות שוטרים והפיכתו לגוף עצמאי לחלוטין, גם עם יכולות בקרה.

הנדל מוסיף ואומר שיש להגדיל את עונש המינימום על אחזקה וסחר בנשק לא חוקי, וטען שהצעה כזו הוגשה על ידי ראש מפלגתו גדעון סער בעבר, הגברת הענישה על פשיעה חקלאית בדומה להצעה שיזמתי בעבר, ובקרה על זמן ואיכות שיפוט של פשיעה מאורגנת ופשיעה חקלאית.

"הגיע הזמן שהמשרד לביטחון פנים יוביל לשינוי, ולא יובל על פי גחמות. הגיע הזמן למשילות", סיכם הנדל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן