הסגר יוארך? נתניהו יקיים דיון עם צמרת משרד הבריאות

נתניהו ידון היום עם ראשי משרד הבריאות בשאלת הארכת הסגר, כשבכירים במשרד אומרים כי הם מזהים מגמה של בלימת העלייה בתחלואה |מבצע החיסונים: יחלו לחסן גם בני 45 ומעלה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/01/21 07:59 א בשבט התשפא

הסגר יוארך? נתניהו יקיים דיון עם צמרת משרד הבריאות
בדיקות קורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים היום (ה') התייעצות עם צמרת משרד הבריאות על האפשרות להמשיך את מגבלות הסגר לשבוע נוסף. שבוע לאחר התהדקות הסגר השלישי, נראה כי אכן ישנה השפעה על ההתמתנות בתחלואה וירידה בחולים הקשים, ואי הארכת הסגר תשקל עם המשך התוצאות הטובות.

פרופ' גרוטו, המשנה למנכ"ל המשרד הבריאות, אומר שלדעתו אין חובה להאריך את הסגר אם תהיה ירידה במספר החולים הקשים. עם זאת, נזכיר כי  ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה ביום שלישי כי מצב התחלואה ממשיך לזנק: "לא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים. עברנו את רף ה-1,000 חולים המאושפזים במצב קריטי".

במקביל, מבצע החיסונים ממשיך ועולה מדרגה, והחל מתחילת השבוע הקרוב יחלו במתן חיסונים גם לבני 45 ומעלה, שישה ימים בלבד אחרי תחילת החיסונים לבני 55 ומעלה, ומוקדם בהרבה מהצפוי.

[מפת_רמזור]

בתוך כך, פורסם אמש ב"כאן חדשות" כי משרד הבריאות החל לעבוד על תכנית בת שלושה שלבים ליציאה מהסגר. בשלב הראשון תהיה פתיחה חלקית של מערכת החינוך, שתחזור לפעילות, אך ללא כיתות ה'-ו'. בנוסף, המסחר יפתח כולו, כולל קניונים.

השלב השני של התכנית צפוי להתרחש בין שבועיים לחודש לאחר השלב הראשון ובהתאם לנתוני התחלואה במדינה. במסגרת ההקלות, ענף התרבות יחזור לפעילות, ובמשרד הבריאות בוחנים גם את החזרה לפעילות של חדרי הכושר והבריכות, באופן חלקי.

בשלב השלישי והאחרון שמועדו טרם ידוע, ייפתחו המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים. במשרד הבריאות מעריכים בזהירות כי נכון להיום אנו נמצאים בשיא התחלואה, אך כבר בשבוע הבא תהיה ירידה במספרי החולים, וניתן יהיה לדבר על הקלות בסגר. 

במקביל, נתוני ההתחסנות ממשיכים להיות מעודדים. במהלך היום קיבלו 25,800 ישראלים את מנת החיסון הראשונה, וכ-30 אלף קיבלו את המנה השנייה. לפי שעה, מחר צפויים להתחסן 196,560 ישראלים נוספים, כך שייתכן שכבר נגיע ליעד שהציבו נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, של 200 אלף מתחסנים ביום.