מבצע החיסונים ממשיך: יחוסנו גם בני 50 ומעלה

ברקע העלייה בתחלואה משרד הבריאות הודיע על התקדמות מבצע החיסונים ועל מתן האפשרות לבני 50 להזמין תור לחיסון | נתניהו הכריז כי המשק הישראלי יחזור לפעילות מלאה תוך חודשיים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 12/01/21 17:42 כח בטבת התשפא

מבצע החיסונים ממשיך: יחוסנו גם בני 50 ומעלה
נתניהו מתחסן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע הזינוק בתחלואה בנגיף קורונה על אף הידוק הסגר השלישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ג') במרכז החיסונים באשדוד יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין עם התחסנווהודיע כי ישראל תשחרר את הכלכלה בחודש במרץ ובהדרגה "עוד הרבה לפני כן, אך נצטרך להקפיד על הכללים"". נתניהו בירך על התקדמות מבצע החיסונים והבהיר: "שמעתי שבאירופה מדברים על סגר עד אפריל - לא כך אצלנו, אבל רק אם נתחסן ונשמור".

בתוך כך, התייחס נתניהו להתרחבות מבצע החיסונים: "אנחנו מתחילים לחסן היום גם בני 50 ומעלה, ירדנו שכבה", אמר נתניהו. "גם המורים יתחילו להיות מחוסנים בקרוב מאוד. זה חשוב אם אנחנו רוצים שהם יהיו פנויים לחנך את ילדינו. צריך להתחסן וצריך להקפיד על הכללים כי יש ספק שמי שמתחסן לא נושא את המחלה. הנגיף יכול לתקוף אותך, אתה תהיה מחוסן - אך אתה יכול להעביר את הנגיף לאדם אחר".

דבריו של נתניהו באים על רקע הודעת משרד הבריאות כי החל ממחר יוכלו מבוטחי קופות החולים מגיל 50 ומעלה להתחסן לקורונה, לאחר שרק היום נפתח המבצע לבני 55 ומעלה. במקביל, היום החלו לחסן עובדי הוראה, לאחר המחאה על אי העדפתם במתן החיסון לנגיף.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי עד כה התחסנו 1,827,368 ישראלים נגד קורונה - 20% מכלל האוכלוסייה. שיעור המתחסנים בגילאי 60 ומעלה עומד על 73%. עם זאת, נתוני התחלואים ממשיכים לעלות ועומדים כיום על 1,071 חולים קשה. ראש מטה "מגן ישראל" תומר לוטן אמר הערב (ג') בתאגיד השידור "כאן": "אנחנו בשיאו של הגל השלישי, ייתכן שנצטרך להאריך את הסגר".

[מפת_רמזור]