חקירת מותו של אהוביה ז"ל: העיתונאי הסרוג זומן לחקירה

בעקבות חקירת השוטר בחשד לשיבוש הליכה חקירה, גם העיתונאי קלמן ליבסקינד זומן בצעד חריג ויוצא דופן לחקירה במח"ש, זאת לאחר שפירסם בטורו ב"מעריב" את גרסת השוטר | עיתונאים רבים מחו נגד המהלך: "בושה וחרפה. פוגעים בחופש העיתונות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/21 15:43 כו בטבת התשפא

חקירת מותו של אהוביה ז"ל: העיתונאי הסרוג זומן לחקירה
זומן לחקירה במשטרה. קלמן ליבסקינד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי הסרוג קלמן ליבסקינד זומן היום (א') לחקירה חריגה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים לאחר שפרסם את גרסת אחד השוטרים המעורבים בתקרית בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל לאחר שרכבו התהפך.

ליבסקינד פרסם בטור השבועי שלו ב"מעריב" את גרסתו של אחד השוטרים, כפי שמסר לו סנגורו. והיום, לאחר שהשוטר עצמו זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לשיבוש הליכים, זומן גם העיתונאי הסרוג.

בעקבות זימונו של ליבסקינד לחקירה, הרשת סערה, ועיתונאים רבים יצאו נגד המהלך. העיתונאית טל שניידר אמרה כי "אסור באיסור חמור. לא תקין. בושה למשטרה. תעצרו את עצמכם מיד ואל תציקו לעיתונאים". גם כתב המשטרה והפלילים של עיתון הארץ, ג'וש בריינר אמר: "בושה וחרפה. אין מילים. הפרקליטות ומח"ש פוגעים בחופש העיתונות".

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות ספגה ביקורת קשה בעקבות ההתנהלות סביב חקירת האירוע בו נהרג סנדק. רק ביום חמישי האחרון מסרו הנערים שהיו ברכב שהתהפך עדות במח"ש, על אף שהיו עדי ראייה לתאונה, והגעתם למסירת עדות התרחשה רק בזכות הביקורת הציבורית.