הרבנות הראשית מגיבה לבג"ץ: "אנשים יימנעו מלהתאשפז ויסכנו את עצמם"

ברבנות הראשית תוקפים את החלטת בג"ץ שלא לאפשר דיון נוסף בסוגיית החמץ בבתי החולים בפסח, ומשוכנעים שמדובר ב"פגיעה אנושה ברוב הציבור". הרבנים הראשיים: "לפעול לתיקון ההחלטה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/01/21 14:34 כו בטבת התשפא

הרבנות הראשית מגיבה לבג"ץ: "אנשים יימנעו מלהתאשפז ויסכנו את עצמם"
הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, צילום: פלאש 90

ברבנות הראשית לישראל מגיבים היום (א') לדחיית הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ בסוגיית החמץ בבתי החולים בפסח. בהודעה מטעם הרבנות הראשית נאמר כי הרבנות "מצרה מאוד" על ההחלטה, וכי "למרבה הצער, בדחיית החלטה לקיום דיון נוסף ובקבלת פסק הדין, לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור".

בג"ץ הכריע סופית: מותר להכניס חמץ לבתי החולים

ברבנות טענו כי ההחלטה עשויה לגרום לשומרי כשרות שלא להגיע לטיפול רפואי בבית חולים במהלך הפסח, ולגרום לעצמם לסיכון רפואי: "הרבנות הראשית מביעה את חששה כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם. למרבה הצער, כתוצאה מפסק הדין ומדחיית הבקשה לקיום דיון נוסף, הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים".


(הרב הראשי דוד לאו מתייחס לנושא, באדיבות ynet)

לסיום אמרו ברבנות כי "אנו תקוה כי יימצא פתרון לעניין באמצעות חקיקה או בכל דרך אחרת למנוע מכשול זה שמהווה פגיעה אנושה במרבית אזרחי ישראל. עד לתיקון המצב, הרבנות הראשית קוראת לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח".

הרבנים הראשיים לישראל הוסיפו "אנו קוראים לכל נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ומסורת ישראל לפעול לתיקון ההחלטה".