חגי לוין מצטרף ליעלון, גם השר יזהר שי בדרך

מי שהתפטר לפני כמה ימים מתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הודיע על הצטרפותו למפלגת תל"ם, שנפרדה מיש עתיד: "תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם". גם השר יזהר שי צפוי להצטרף

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/01/21 11:41 כו בטבת התשפא

חגי לוין מצטרף ליעלון, גם השר יזהר שי בדרך
משה בוגי יעלון, צילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ בוגי יעלון, שרק אמש נפרד באופן רשמי ממפלגת יש עתיד, מתחיל להרכיב את רשימתו. ההערכה היא כי יעלון ינסה לחבור לריצה משותפת עם מפלגה נוספת, ונראה כי באופן עצמאי אין לו סיכוי לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת.

לפיד ויעלון נפרדים: תל"ם תרוץ לבחירות בנפרד

המצטרף הראשון לרשימתו של יעלון, בה נמצאת כרגע גם ח"כ אורלי פרומן, הוא פרופ' חגי לוין, שכיהן עד השבוע שעבר כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, תפקיד ממנו התפטר לפני מספר ימים. לוין הוא פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ורופא בכיר בהדסה עין כרם. במהלך משבר הקורונה הרבה לתקוף את החלטות הממשלה, בעיקר סביב ההחלטות על הטלת סגרים, אך גם תמך בחלקן.

בחשבון הטוויטר שלו כתב הבוקר (א') לוין כי "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר 
בוגי יעלון והנבחרת המצוינת של תלם". לדבריו, "תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו.


(פרופ' חגי לוין בראיון)

"הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע
בתקופת משבר הקורונה נוכחנו שאין זה המצב השכיח כיום במדינת ישראל, והתוצאה טרגית.
הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה".

יו"ר המפלגה יעלון כתב כי לוין "שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח ניהולו החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה". לדברי יעלון. "לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל"ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל".

המצטרף הבא לרשימתו של יעלון צפוי להיות שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, שהודיע בשבוע שעבר ליו"ר כחול לבן גנץ כי יתפטר "בהקדם האפשרי" מהממשלה ומהכנסת. על פי דיווח של יניר קוזין, גורמים בתל"ם אישרו כי מתנהל משא ומתן עם שי להצטרפותו למפלגה, וכי נעשתה פנייה גם לגונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו, להצטרף למפלגה.