משרד הבריאות: הסכם עם פייזר להקדמת החיסונים - תמורת מידע סטטיסטי

בהמשך להודעת נתניהו על הקדמת החיסונים של פייזר, משרד הבריאות הודיע רשמית כי נחתם הסכם עם החברה להקדמת משלוחי החיסונים לישראל, בתמורה למסירת מידע סטטיסטי לחברה על השפעת החיסונים על האוכלוסייה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/21 22:07 כג בטבת התשפא

משרד הבריאות: הסכם עם פייזר להקדמת החיסונים - תמורת מידע סטטיסטי
צוות בית החולים איכילוב בתור לחיסון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב (ה') כי ישראל חתמה על הסכם חדש עם חברת 'פייזר', המשווקת את חיסוני הקורונה שהגיעו לישראל עד כה, להקדמת משלוחי החיסונים לישראל, החל מהשבוע הבא. לדברי נתניהו, עד סוף חודש מרץ כל אוכלוסיית ישראל מעל גיל 16 תוכל להתחסן נגד קורונה.

נתניהו: "עד סוף מרץ נחסן את כל האוכלוסייה בישראל"

אחרי הצהרת נתניהו יצא משרד הבריאות בהודעה רשמית, לפיה משלוחי החיסונים לישראל יוקדמו, בתמורה למסירת מידע סטטיסטי מישראל לחברת פייזר, על השפעת החיסונים על האוכלוסייה המתחסנת בישראל.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "לאור הצלחת מבצע החיסונים בישראל וההענות הגבוהה של הציבור להתחסן, וכדי להמנע ממחסור בחיסונים בארץ, פנה משרד הבריאות לחברת פייזר בבקשה להקדים את משלוחי החיסונים. אנו שמחים לבשר שנחתם הסכם עם חברת פייזר להקדמת משלוחי החיסונים החל מחודש ינואר". 

על המידע שישראל תמסור לפייזר נאמר בהודעה כי "מערכת הבריאות הישראלית היא מהמובילות בעולם הודות למנגנונים המקצועיים של קופות החולים, בתי החולים, המעבדות ומ.ד.א. אנו מנטרים באופן רציף את תוצאות מבצע החיסונים. הניטור כולל נתונים כלליים אודות נתוני התחלואה במגיפה - מס׳ מאומתים, חולים קשים, נפטרים ומס׳ מחוסנים. ידע זה חשוב לצורך הבנה של נתוני ״עולם אמיתי״ לגבי השפעת החיסון על התמודדות עם המגיפה. 
נתונים אלו משותפים עם הציבור על בסיס יומי, ואותו המידע יועבר גם לחברת פייזר".

לסיום אמרו במשרד הבריאות: "ישראל היא המדינה המובילה בעולם בקצב ההתחסנות. ההסכם עם חברת פייזר יסייע לנו  להמשיך לחסן ביעילות את כל מי שמעוניין בכך ולחזור לשגרה המיוחלת במהרה".

"את ליל הסדר נחגוג יחד"

לדברי נתניהו, בהצהרה מיוחדת שמסר יחד עם שר הבריאות אדלשטיין, כבר ביום ראשון הקרוב צפוי לנחות בישראל המשלוח הראשון של חיסונים נוספים מחברת פייזר, שישמשו לחיסון אוכלוסיות נוספות, מעבר לאלו שכבר חוסנו.

נתניהו הוסיף כי "כחלק מההסכם קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים ואף הגדלנו את מספרם". לדברי נתניהו, "ישראל תחלוק עם חברת פייזר ועם האנושות כולה, את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להביס את נגיף הקורונה. אנחנו יכולים לעשות זאת, כי מערכת הבריאות שלנו מהמתקדמות בעולם".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי כבר במוצאי שבת יתחיל מבצע החיסונים של המנה השנייה של החיסון, עבור מי שכבר קיבלו את המנה הראשונה, ובתחילת השבוע יתחילו להיקבע תורים לאוכלוסיות נוספות, לפי סדר התעדוף שיפורסם בהמשך.

הגעת החיסונים הראשונים לישראל

הגעת החיסונים הראשונים לישראלצילום: GPO

מוקדם יותר הערב פורסם כי למעלה ממיליון חיסונים צפויים להגיע לישראל במסגרת המשלוח הבא של חברת פייזר. נכון לעכשיו, קצב החיסונים בישראל הואט, ואחרי מספר ימים בהם חוסנו למעלה ממאה אלף איש ביממה, אמש חוסנו "רק" 93 אלף בני אדם בישראל. משרד הבריאות הודיע כבר בשבוע שעבר כי החל מה-10.1, יום ראשון הקרוב, יואט משמעותית קצב החיסונים, והדגש יינתן על המנות השניות של החיסון, שיינתנו לאלו שהתחסנו כבר - שלושה שבועות מיום קבלת המנה הראשונה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי כ-70% מבני השישים ומעלה בישראל חוסנו נגד קורונה. מדובר בבשורה משמעותית, שעשויה בסבירות גבוהה להפחית את התחלואה הקשה והתמותה בישראל בתוך שבועות ספורים, וייתכן שאף פחות מכך.

חיסוני מודרנה - עבור מרותקים לבתיהם

בנוסף, היום בצהריים נחת בישראל המשלוח הראשון של חיסונים מתוצאת חברת 'מודרנה'. מדובר במשלוח של כמאה אלף חיסונים, מתוך מיליוני חיסונים מתוצאת החברה שצפויים להגיע לישראל בהמשך. 

החיסונים מתוצאת מודרנה קלים הרבה יותר לשינוע ולאחסון, בשל העובדה שאינם זקוקים להקפאה עמוקה כמו החיסונים של פייזר. במשרד הבריאות מייעדים את המשלוח הראשון לאנשים המרותקים לבתיהם, בדיוק מהסיבה הזו, וההערכה היא שכבר בתחילת השבוע הבא יחל מבצע חיסון האנשים שנמצאים בקבוצות התעדוף הראשונות לחיסון, ומרותקים לבתיהם.