חולדאי פיטר את סגניתו שתקפה: "הוא מתייחס לעיר כחלטורה זמנית"

ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר מפלגת "הישראלים", הודיע לסגניתו ציפי ברנד כי הוא שולל את סמכויותיה ולמעשה מפטר אותה, בעקבות "שורת ארוכה של מעשים והתבטאויות פופוליסטים". ברנד השיבה כי חולדאי "חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/01/21 08:49 כג בטבת התשפא

חולדאי פיטר את סגניתו שתקפה: "הוא מתייחס לעיר כחלטורה זמנית"
פיטר את סגניתו. חולדאי, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר מפלגת "הישראלים" שהודיע על ריצה לכנסת בבחירות הקרובות, שלח אמש (ד') מכתב לסגניתו בעירייה, ציפי ברנד, בו צויין כי הוא שולל את סמכויותיה ולמעשה מפטר אותה מתפקידה.

במכתב ששלח לברנד, אמר ראש העיר הוותיק כי "לדאבוני מזה תקופה ארוכה הנך פועלת - פעם אחר פעם - על דעת עצמך ותוך התעלמות בוטה מעמדות הגורמים המקצועיים העירוניים ומההנחיות", אמר חולדאי והוסיף כי "מחובתך לפעול בתיאום, בשיתוף פעולה ומתוך מחויבות להחלטות הנהלת העירייה. אך את לצערי מעדיפה צעדים פופוליסטיים על פני מהלכים שקולים".

"הבלגתי על שורה ארוכה ומתמשכת של מעשים והתבטאויות ברוח זו", חשף ראש עיריית תל אביב-יפו, ואמר כי "מתוך תחושת מחויבות ליתר חברי סיעתך. חוששני שלא פירשת זאת נכון וראית בכך לגיטימציה להתנהגות לא אחראית. בעקבות זאת נפגע אמוני, והגעתי לכדי מצב שאינני חש שיהא זה נכון ציבורית להמשיך לאפשר לך לאחוז בסמכויות שהענקתי לך".

"אי לכך, בלב כבד על שכשלו כל ניסיונותיי לשפר את איכות שיתוף הפעולה בינינו - אני שולל בזאת את כל סמכויותיך, וזאת בתוקף החל מהיום" הודיע חולדאי לסגניתו לשעבר. 

ציפי ברנד הגיבה למכתבו של חולדאי בפוסט בפייסבוק וטענה כי "חולדאי טייס מדופלם, שם את עיריית תל אביב על טייס אוטומטי והלך. בדרך החוצה הוא פיטר אותי מתפקידי, במכתב לא צפוי במייל, מוודא שהקוקפיט ישאר ריק ושאף אחד לא יתגעגע".

"הקוקפיט לא יישאר ריק - עוד אלחם עבורכם"

"אני גאה להיות מפוטרת בגלל שעמדתי על עקרונותיי ונלחמתי עבורכם", אמרה ברנד, "במהלך תקופת המשבר האחרון, נאבקתי בכדי להביא חיסונים לעובדי הוראה לגיל הרך ולשמור על גני הילדים פתוחים. במשך חודשים ארוכים ביקשתי ולחצתי על ראש העיר והפקידות העירונית לנהוג בחמלה כלפי התושבים, ולהימנע מגביית ארנונה ואגרות ממסעדות ועסקים קטנים בעיר שמדממים סגורים".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו הוסיפה כי "האיש שמתייחס כרגע לתל אביב כחלטורה זמנית לסידור עבודה, ועסוק בפוליטיקה הארצית כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים ושהטלפון שלה פתוח. בחצי שנה האחרונה ראש העיר אינו עסוק במשבר שהעיר מצויה בו, הפקידות השתלטה על העיר, הגנים לא עובדים בימי שישי, העירייה גובה אגרות ותשלומים מעסקים שעומדים סגורים. אני מבטיחה להמשיך להילחם על העקרונות שלנו התל אביבים - ללא מורא מאף פוליטיקאי".

"העיר ותושביה נמצאים בתקופה מאתגרת", המשיכה ברנד ואמרה כי, "הקוקפיט לא יישאר ריק ואנחנו לא ניתן לתל אביב יפו לאבד גובה. בימים הקרובים אודיע על המשך צעדיי, לבינתיים הולכת לישון גאה בדרכי וגאה בכך שנלחמתי ועוד אלחם עבורכם".


(חולדאי מודיע על הקמת מפלגת "הישראלים")