הרב סתיו: "לקבל החלטה גורפת לגבי מניינים - התקנות לא אפשריות ליישום"

יו"ר 'צהר' טוען כי ההחלטה לאשר התקהלות של עשרה בני אדם בשטח פתוח איננה ניתנת ליישום, וקורא לממשלה לקבל החלטה האם מותר או אסור אם יהיה מותר עשרה אנשים יהיו גם עשרים ויותר ולא ניתן באמת לשלוט על זה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 10:52 כב בטבת התשפא

הרב סתיו: "לקבל החלטה גורפת לגבי מניינים - התקנות לא אפשריות ליישום"
מניינים במרחב הפתוח, צילום: shutterstock

הסגר שיתחיל ביום חמישי בלילה, בעוד כ-36 שעות, צפוי ככל הנראה לכלול גם את בתי הכנסת, שצפויים להיסגר, על אף שבאופן רשמי הם מעולם לא באמת נפתחו. על פי ההנחיות שאושרו אמש בממשלה, תותר התקהלות של עד חמישה אנשים במקום סגור, ועד עשרה אנשים בשטח פתוח, כאשר ההנחיות כיום מאפשרות התקהלות של עשרה אנשים במקום סגור ועד 20 בשטח פתוח.

למעלה מ-8,000 מאומתים חדשים, 50 מתים ביממה

ראש ארגון רבני צהר והרב העיר שהם, הרב דוד סתיו, קורא לממשלה לקבל החלטה ברורה בנושא המניינים, ולא להשאיר את הנושא מעורפל, דבר שיוביל, לדבריו, לאי-הקפדה על ההנחיות.


(הרב דוד סתיו, ארכיון)

בהודעה שפרסם הבוקר (ד') הרב סתיו, הוא אומר כי "ההחלטה של הממשלה על עשרה אנשים בשטח הפתוח שתאפשר קיום מניינים, היא החלטה בלתי ניתנת ליישום, ומזמינה זלזול וחוסר ציות לתקנה זו ואולי גם לאחרות".

לדברי הרב סתיו, על הממשלה לקבל החלטה ברורה: "צריך לקבל החלטה גורפת - מותר מניינים או אסור מניינים. אם יהיה מותר עשרה אנשים יהיו גם עשרים ויותר ולא ניתן באמת לשלוט על זה".

כזכור, ארגון בתי הכנסת העולמי פרסם אמש קריאה לסגור את בתי הכנסת, בשל הזינוק בתחלואה. "לצערנו, המגיפה מתפשטת באופן נרחב ומדאיג וממשלת ישראל החליטה לנקוט באמצעים חריפים על מנת להשתלט על התחלואה", נאמר בהודעת הארגון.

"כחלק מההחלטה - אין מנוס כיום מסגירת בתי הכנסת וקיום מנייני תפילות בשטח הפתוח בלבד. ברור כי בעת הזו בימי החורף – תפילה בשטח הפתוח אינה פשוטה כלל וכלל לציבור המתפללים. עם זאת, כולנו מחויבים –"וחי בהם-ולא שימות בהם". מתפללים מקבוצות סיכון החוששים להתפלל בשטח פתוח או שמזג האוויר הקר מסוכן עבורם- יכולים להתפלל בבתיהם תפילת יחיד וישתדלו להתפלל בשעה בה הציבור מתפלל.
בימים אלה - נקפיד על ההנחיות ונזעק לבורא עולם שיסיר מאיתנו את המגפה הזו וישלח רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן