ההסתה נגד החרדים חוזרת: "להזרים גז לתוך הישיבות"

ישראל נכנסת לסגר מהודק עקב זינוק במצב התחלואה, ויש מי שרואה לחזור ולתקוף את החרדים. העורך הגרפי של מגזין 'אוטו' ערן רובינפלד הגיב בחשבון הטוויטר שלו על כתבה בה נאמר שהישיבות החרדיות יישארו פתוחות, וכתב מילים מזעזעות על הציבור החרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 09:58 כב בטבת התשפא

ההסתה נגד החרדים חוזרת: "להזרים גז לתוך הישיבות"
חרדים בקורונה. ארכיון, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחד האירועים הקשים שהיו סביב הסגר הראשון, היה ההסתה כנגד הציבור החרדי שהתחלואה בקרבו היא מהגבוהות בארץ. אך לאחר הזעזוע ומסע הסברה, בציבור הישראלי הבינו כי יצאו מפרופורציות והחלו להתייחס לתחלואה בציבור החרדי בצורה מבוקרת יותר. אמנם עם הכניסה לסגר שלישי, נראה כי הביקורות מחריפות שוב, ואיתן הרחיק לכת עד כדי הסתה לרצח המוני - העורך הגרפי של מגזין 'אוטו' ערן רובינפלד.

רובינפלד שיתף בחשבון הטוויטר שלו את כתבה שפורסמה באתר של עיתון הארץ, שם תואר כי הרב קנייבסקי  הורה לציבור בנהגתו להשאיר את מוסדות החינוך החרדיים פתוחים בזמן הסגר. רובינפלד ששיתף את הכתבה הוסיף כיתוב משעל שהוא לא פחות ממזעזע: "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?".

https://twitter.com/agoelman1/status/1346719018732969987/photo/1

דבריו הקשים החלו לקבל גינויים ברחבי המגזר החרדי, וגרם לסערה ברשתות החברתיות. מאז הסערה הציוץ נמחק, וצורף תיעוד משיחת וואטסאפ בה רובינפלד התנצל על דבריו.  בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב לצד המגזר וגינה את ההסתה נגדו סביב התפשטות הנגיף: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".