למרות העלייה הדרמטית בתחלואה: גנץ יסרב לצמצום ההפגנות

קבינט הקורונה צפוי להתכנס כדי להחליט על צעדים לבלימת העלייה בתחלואה, אך יו"ר כחול לבן הבהיר אחרי התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, כי לא יאפשר צמצום והגבלת חופש ההפגנה ואת זכות הגישה לערכאות השונות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/21 14:59 כא בטבת התשפא

למרות העלייה הדרמטית בתחלואה: גנץ יסרב לצמצום ההפגנות
בני גנץ, צילום: יח"צ

זמן קצר לפני ישיבת קבינט הקורונה, שר הביטחון בני גנץ, שלאחר התפטרות אבי ניסנקורן, משמש כעת גם כשר המשפטים, שוחח עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודן אתו בהגבלות הנוספות שיוטלו בשל העלייה בתחלואה, והאפשרות שהחלטה על סגר מלא תפגע בזכות להפגין ובניהולם התקין של בתי המשפט.

יו"ר כחול לבן הבהיר למנדלבליט כי אין בכוונתו לאפשר צמצום והגבלת חופש ההפגנה ואת זכות הגישה לערכאות השונות. היועץ המשפטי לממשלה אמר לגנץ כי הגבלת זכות ההפגנה אפשרית רק במקרה של הכרזה על מצב חירום מיוחד, וכי בכל הנוגע להגבלת פעילות בתי המשפט והגבלת זכות הגישה לערכאות משפטיות, הדבר מצוי רק בסמכותו של שר המשפטים. 

בעקבות כך הודיע גנץ כי בכוונתו למנוע פגיעה אפשרית בשתי זכויות אלו, כתנאי לכל מתווה של החמרה בסגר, וזאת על אף העלייה הדרמטית במספר הנדבקים, החולים במצב קשה והנפטרים מדי יום. 


(גנץ: "תהיה לי שליטה מוחלטת על משרד המשפטים")

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן