"מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה" | בתוך יומיים - החלטה על החמרת הסגר

הממשלה צפויה להתכנס בתוך 48 שעות ולדון בהגבלות נוספות, כשברקע התחלואה ממשיכה לזנק. גנץ מתנגד לסגירת מערכת החינוך: "לחשוב על פתרונות יצירתיים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/01/21 18:21 כ בטבת התשפא

"מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה" | בתוך יומיים - החלטה על החמרת הסגר
הסגר בירושלים, בשבוע שעבר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם אנחנו בדרך להחמרת הסגר, לאור התחלואה הממשיכה לזנק? ראש הממשלה נתניהו אמר היום (ב') בישיבת הממשלה, כי בתוך 48 שעות יכנס ישיבת ממשלה נוספת, שתדון בצעדים להחמרת הסגר, ובראשם סגירת מערכת החינוך, זאת לאור התחלואה המזנקת.

הנתונים מראים: התחלואה עולה גם במערכת החינוך

"מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה", אמר ראש הממשלה בפתח הישיבה. "אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך לחסן בקצב המהיר. במקביל, אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר, במאמץ אחרון למיגור המגפה. בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה".

שרי הממשלה צפויים לאשר בישיבה את התכנית הכלכלית של משרד האוצר, שעיקרה תכנית מענקים נוספת לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. נתניהו אמר כי "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי העסקים בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים, ועוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה. בנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף הזה יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר". 


(המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד, בתדרוך היום בצהריים)

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בישיבה כי הוא מתנגד לסגירת מערכת החינוך. לדברי גנץ, יש למצוא "פתרונות יצירתיים" עבור מערכת החינוך, במקום לסגור אותה. הוא הוסיף כי "אם ניאלץ לפגוע במערכת החינוך כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים, כדי למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בהמשך בימי לימוד נוספים את התלמידים שנפגעו כל כך השנה", אמר גנץ. "אני חושב שאנחנו צריכים לבוא לכל הנושאים האלה בצורה משותפת כממשלה, למרות הוויכוחים הפוליטיים בינינו, יש פה דברים שישראל צריכה לפני כל דבר אחר, ואני מציע שנקדם אותם".

על פי נתוני משרד הבריאות, אמש נמצאו 5,154 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, מתוך 79,655 בדיקות, ברמת שיעור תחלואה גבוהה במיוחד של 6.6%, נתון שיא בגל ההדבקה הנוכחי, מאז הסגר הקודם.

מספר החולים במצב קשה מזנק, ועומד על 797 חולי קורונה המאושפזים במצב קשה, מתוכם 203 הזקוקים להנשמה. בסך הכל עומד מספר החולים והנשאים הכולל על למעלה מחמישים אלף. מספר הנפטרים הכולל עומד על 3,433.

שר הבריאות אדלשטיין הזהיר בדיון כי צריך לנקוט באמצעים חמורים - ומיד: "אני מתנצל על הטון, אבל זה דיון סרק. אם לא ננקוט את הצעדים הכי קשים שיש - במרץ-אפריל אנחנו נהיה במצב של איטליה במרץ הקודם. אני יודע מה אני אומר, ואנחנו עוד נציג את הדברים האלה בממשלה. אנחנו נהיה במשבר בריאותי קשה יותר מהגל הראשון והשני, וזה פרומו לדיון מחר כדי שלא נלך לישון בלילה בתחושה שרק נחזיק מעמד".

"מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה"

ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' נחמן אש, אמר הערב בראיון ל-103FM כי יש לסגור את מערכת החינוך: "כאשר יש תחלואה רבה בסביבה, מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה. במצב התחלואה של היום, נכון לסגור את מערכת החינוך".

בהמשך התייחס פרופ' אש לנושא החיסונים ואמר כי "עד סוף השבוע אנחנו מתכוונים לסיים את המחזור הראשון של החיסונים, ולהתחיל את החיסון השני לכל אלה שכבר התחסנו". 

"או סגר מלא - או פתיחת המסחר"

בהמשך להודעת נתניהו, פורום ראשי המסחר בישראל דורש החלטה על סגר מלא, ומאיים כי אם לא יהיה כך, המסחר ייפתח בכל הארץ: "לא נאפשר עוד חיסול ממוקד לענף המסחר בישראל ולא נקבל שוב הכרזות על סגר שהוא שקר, כשבפועל רק המסחר נעול ומושמד. כבישי המדינה עמוסים בפקקים, נתב"ג פועל כאילו אנחנו באמצע החופש הגדול ומשום מה הממשלה החליטה שיתר הסקטורים חסינים לקורונה.

"מונחים מכובסים כמו הידוק הסגר אומרים במילים אחרות שהסגר החדש יהיה רק לתלמידי ד1 ביקנעם בין 14:00-16:00 ולמי שיביא אישור הורים חתום. כל עוד לא יהיה סגר במתכונת יום כיפור לפיו אין יוצא ואין בא, כל המסחר ייפתח ביום ראשון הקרוב, לרבות חנויות רחוב, השווקים והקניונים".