ראשי המסחר התאחדו: "סגר מלא - או שנפתח הכל"

פורום ראשי ארגוני המסחר, שהתאגדו יחד, תקפו במסיבת עיתונאים את התנהלות הממשלה, ודרשו הטלת סגר מלא החל ממחר - או שכלל החנויות בישראל ייפתחו ב-10 בינואר: "יש פייק סגר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/01/21 12:15 יט בטבת התשפא

ראשי המסחר התאחדו: "סגר מלא - או שנפתח הכל"
סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר (א') פורום ראשי המסחר בישראל, הציבו ראשי המסחר אולטימטום של 24 שעות לממשלת ישראל, לפיו במידה ולא ייכנס לתוקפו סגר הרמטי מלא מלא של המדינה, כלל העסקים בסקטור המסחר בישראל יפתחו את שעריהם מחדש ב-10 בינואר ולא יום אחרי. במסגרת הסגר ההרמטי אותו דרושים בפורום ראשי המסחר, יפעלו אך ורק חנויות מזון ופארק עד השעה 19:00. כלל מקומות העבודה ומערכת החינוך יושבתו לחלוטין.

מנכ"ל משרד הבריאות: "יש צורך לסגור הכל אם רוצים להוריד תחלואה"

החל מאתמול, לראשונה מאז פרוץ המשבר הכלכלי החמור חברו יחד הארגונים התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, פורום הקניונים, ארגון מסעדנים חזקים ביחד, איגודי השווקים, חנויות קטנות, רשתות קטנות, בינוניות וגדולות.

לדבריהם, "כרגע יש פייק סגר. או סגר מלא מלא או שפותחים את המסחר ב-10 בחודש ולא יום אחרי". "אנחנו קוראים לממשלת ישראל להפעיל מנהיגות. לעשות מה שצריך, מה שנכון לטובת העם", אמר שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה. "אם לא תקבלו החלטה תוך 24 שעות נפתח את כל המסחר בישראל, אל תהיו פחדנים".

לדבריו,  "יש משבר אמון בין הציבור לממשלה ולכן הציבור לא נשמע לסגר. רה"מ אמר לנו שהוא רוצה סגר מלא, אבל חלק מחברי הקואליציה מתנגדים לכך. אנחנו סגורים 150 יום מתוך 300. הגענו למצב הזה בגלל מחדלים של הממשלה. והמסחר הוא הנפגע העיקרי מכך.
"סוגרים את המסחר כשבמקביל פותחים את מערכת החינוך וממשלת ישראל גם פתחה ענף יבוא חדש - יבוא קורונה, כשהיא מאפשרת טיסות. אנחנו אומרים - תעשו סגר אמיתי, לא סגר שקר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן