מערת המכפלה: החוזה עם הקבלן נחתם - עבודות הנגישות יחלו בקרוב

הסאגה של הנגשת מערת המכפלה עומדת לקראת סיום, כאשר החוזה עם קבלן הביצוע נחתם, ואם לא יוגשו עררים - העבודות יתחילו כבר בשבוע הבא. ח"כ כהנא טען: "התחושה היא שמשרד הביטחון ממסמס את הנגשת מערת המכפלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/01/21 12:56 כ בטבת התשפא

מערת המכפלה: החוזה עם הקבלן נחתם - עבודות הנגישות יחלו בקרוב
בקרוב יחלו העבודות. מערת המכפלה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, התקיים הבוקר (ב') דיון חמישי בסוגיית הנגשת מערת המכפלה. בשנה האחרונה נתקלו הליכי ההנגשה בקשיים רבים החל מעתירות ועררים שהוגשו ונדחו לאחר מכן, ועד מחסור בתקציב שגם נפתר בסופו של דבר.

חבר הכנסת מתן כהנא אמר כי "התחושה היא שמשרד הביטחון ממסמס את הנגשת מערת המכפלה.
כאשר משרד הביטחון רוצה לקדם פרויקט, ההתנהלות אחרת. אנשי משרד הביטחון היו צריכים להגיע היום לישיבה מוכנים עם מספרים ותאריכים. במשרד הביטחון חייבים להבין שקידום פרוייקטים אחרים לא יכול לבוא במקום הנגשת מערת המכפלה ואנחנו כאן בוועדה נפקח על כך".

במהלך הדיון ציין נציג משרד הביטחון שהמעלית אף לא תהיה ממוגנת ירי מה שיקל על התחזוקה, והוסיף שהוחלט לבטל את המכרז שהיה אמור לקחת חודשים רבים ונבחר קבלן פטור ממכרז, וכי ההסכם המלא איתו כבר נחתם.

כעת ישנה עתירה שתדון בעניין בשבוע הבא וככל שלא יינתן צו ביניים העבודות בשטח יחלו מיידית. יו"ר הוועדה קבע לכלל חברי הוועדה סיור במקום וציין שהוועדה לא תנוח עד שהמקום יונגש.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהשתתף בדיון אמר: "אני מקווה שאכן ההבטחות יהפכו למעשים. לא יינתן שמדינת ישראל תמשיך לפגוע בזכויות אדם וחופש פולחן בגלל פחדים כאלה ואחרים או בירוקרטיה מסודרת. אנחנו נמשיך ונעקוב עד הביצוע בשטח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן