יש אישור: פרויקט הנגשת מערת המכפלה יוצא לדרך

לאחר חודשים ארוכים של עיכובים והתנגדויות, אישרה ועדת המשנה את קידום פרויקט הנגשת מערת המכפלה, שיכלול בניית מעלית בסמוך מערה וכן שביל גישה אשר יאפשר לאנשים עם מוגבלות לעלות מהחניה אל רחבת האתר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 19:50 יא בתשרי התשפא

יש אישור: פרויקט הנגשת מערת המכפלה יוצא לדרך
מערת המכפלה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

לאחר דיונים ארוכים ובהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ, היום (ג') אישרה ועדת המשנה לתכנון ורישוי במנהל האזרחי את היתר הבנייה לטובת קידום פרויקט הנגשת מערת המכפלה.

מדובר בפרויקט הומניטארי בעל חשיבות, אשר מטרתו לאפשר לאנשים עם מוגבלות להגיע למערת המכפלה. הפרויקט יכלול בניית מעלית בסמוך למבנה מערת המכפלה וכן שביל גישה אשר יאפשר לאנשים עם מוגבלות לעלות מהחניה אל רחבת האתר. תכנית ההנגשה תוכננה על ידי צוות מקצועי ייעודי, תוך הקפדה על סטנדרט מקצועי גבוה של נגישות ומתן משקל למורכבות ההנדסית, הדתית והארכיאולוגית באתר.

כזכור, לפני חודשים רבים יצא צו ההפקעה ממשרד הביטחון שהוציא מרשותה של עיריית חברון את הסמכויות על מערת המכפלה. בטרם התקבל האישור לפרויקט, הוגשו שתי התנגדויות - האחת, של ארגון השמאל "עמק שווה" והשניה, של ראש עיריית חברון, מחבל אשר הורשע ברצח שישה יהודים. 

לאחר שנדחו כל ההתנגדויות ותם זמן הגשת התנגדויות חדשות, התכנסה ביום חמישי ועדת התכנון לדון בפרויקט והערב, כאמור, היא הודיעה שהפרויקט אושר. טרם ידוע מתי יצא מכרז לחברה שתבנה את המעלית ושביל הגישה. 

חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) בירכה על החלטת המינהל האזרחי לאשר את התוכנית להנגשת מערת המכפלה: "שחר של יום חדש בחברון. ועדת התכנון של המנהל האזרחי אישרה את הקמת המעלית הנגישה במערת המכפלה. בשנה וחצי האחרונות התקדמנו עקב בצד אגודל לעבר היעד ועברנו את כל המשוכות. כמי שמלווה את הנושא מקרוב אמשיך לעקוב עד להנגשה בפועל של האתר השני בקדושתו לעם היהודי".

בארגון בצלמו ברכו גם את ראש הממשלה ושר הביטחון על ההחלטה: "מדובר ביום היסטורי לזכויות אדם, יום בו נקבע כי זכויות האדם הן לכולם, גם לתושבי יהודה ושומרון. חופש הפולחן וחופש הנגישות הנם מאבני היסוד של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, מראשי המאבק להנגשת מערת המכפלה, מברך על המהלך: "בשורה טובה לפתוח איתה את השנה. סאגה של שנים רבות הגיעה לסיומה, לאחר אין ספור דיונים בוועדות השונות ומכתבים רבים בנדון. המעלית ושביל הגישה יסייעו מאוד לאנשים עם מוגבלויות שנדרשו עד כה לעבור מסכת יסורים שלמה עד להגעה למערת המכפלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן