הוריו של אהוביה סנדק: "נבלה נעשתה בישראל. אנחנו דורשים תיקון"

הוריו של אוהביה סנדק השתתפו הערב בהפגנה לסגירת הימ"ר ש"י: "איבדנו את אהוביה שלנו בשל שנאת החינם המופנית לנערי ונערות הגבעות, אלה המיישבים את ארץ ישראל והאוהבים את רגביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/21 23:04 יח בטבת התשפא

הוריו של אהוביה סנדק: "נבלה נעשתה בישראל. אנחנו דורשים תיקון"
הפגנה הערב, צילום: אלעזר ריגר

מעל שלושת אלפים איש הפגינו הערב (ש)  מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים בירושלים.  האלפים קוראים "לסגור את ימ"ר ש"י" ו-"לא לטייח את רצח אהוביה סנדק ז"ל".

הרב דב ליאור שליט"א פתח את ההפגנה ונשא דברים במקום. האלפים מכל רחבי הארץ נושאים שלטים עם תמונתו של אהוביה.

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים לקהל "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים?. אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה. אנחנו רוצים אחדות וחיבורים. אני מהדרום מרגיש מחובר למרכז וללב. שולחים ברכה ואהבה לשומרון. אתם השליחים שלנו." הוסיף הרב.

ההפגנה הערב

ההפגנה הערבצילום: נתי רום

הוריו של סנדק דיברו בהפגנה ואמרו: "אנחנו, אברהם ואיילת סנדק, הוריו של  אהוביה, נער מתוק מתוק, עם חיוך גדול וחלומות ענקיים. רועה צאן בחבל בנימין שבארץ ישראל,  ששקד על לימוד התורה. 
נער יפה, מ יוחד , יצירתי וטוב לב,  גר על גבעה, במעוז אסתר, יחד עם חבריו  הוא בנה אותה ,טיפח גידל ואהב את הארץ. 
אהוביה שרצה להתארס עם שלהבת .
איבדנו את אהוביה שלנו בשל שנאת החינם המופנית לנערי ונערות הגבעות, אלה המיישבים את ארץ ישראל והאוהבים את רגביה .
ההתיישבות תמיד קבעה את גבולות ארצינו, הנערים יודעים את מה שאנחנו שכחנו. 
קברניטי המדינה הם אלה ששלחו את שוטרי ובלשי ימ"ר ש"י , על תקציביו הענקיים  והשיטור האכזרי שלעיתים נוגד את החוק להלחם בנוער נפלא זה.  הכאב וההרס שהסבו לא פעם  לא פגעה ברוחם של הנערים , אך  הביאה למותו של אהוביה.
פה מעל במה זו, איילת ואני  קוראים לקברניטי המדינה למנות ועדת בדיקה חיצונית שתרד לחקר האמת, מה היה שם, באותו מרדף אומלל,  ועדה שתאסוף את סרטי הצילום ממצלמות הדרך וממצלמות השוטרים ותוציא את האמת לאור, ותביא צדק לעולם.
אנחנו מבקשים הסברים: מדוע לא קיבלנו הודעה רשמית על מות בננו, מדוע שכב  מוטל  שעות בשטח מבלי שפינו אותו? 
מדוע נעצרו חבריו למעוז ימים כה רבים?
נבלה נעשתה בישראל
אנחנו דורשים תיקון.
לא יתכן שהמשטרה תחקור את עצמה.  
בנוער מטפל מפלג נוער ולא יחידה לפשעים חמורים . 
לכן, אנו קוראים לסגירת יחידת ימ"ר ש"י.
כדי שמקרים אלה לא ישנו . כדי ששוטרים לא יעשו דין לעצמם. 
אם הקילקול נעשה בשל שנאת חינם ונפילת הרוח, אנחנו, קוראים מכאן לכולם להתחזק באהבת חינם כלפי  כל עם ישראל על פלגיו ושבטיו,  ולעסוק בבניין הארץ ובלימוד תורה.
כדי ששם שמיים יתקדש .
אנחנו מודים לכל מנחמינו התומכים והמעודדים בימים קשים אלה. מודים  למפגינים על נחישותכם ."

לפי הדיווח של ארגון חוננו, לקראת סיומה של ההפגנה, ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, שלהבת גולדשטיין הותקפה בידי שוטרים בהפגנה בירושלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן