הפצוע מהתאונה בה נהרג אהוביה סנדק שוחרר למעצר בית

השופט חשף בהחלטה כי גם דו"ח בוחן התנועה של המשטרה קובע כי רכב הבלשים של ימ"ר ש"י התנגש ברכבו של אהוביה סנדק וחבריו: "עיינתי בדו"ח הבוחן וראיתי כי הייתה התנגשות בין ניידת המשטרה לבין המכונית שהתהפכה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/01/21 12:15 יז בטבת התשפא

הפצוע מהתאונה בה נהרג אהוביה סנדק שוחרר למעצר בית
הפגנה בדרישה לחקירת מות אהוביה סנדק, צילום: דביר דהרי

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ו') את ערר ארגון חוננו שהוגש באמצעות עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום, והורה על שחרורו של הפצוע האחרון מהתאונה הקשה בבנימין, שעוד היה במעצר, למעצר בית ל-5 ימים.

העצור שהה בעת התאונה ברכב בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, שהתרחשה לאחר מרדף משטרתי בסמוך לכוכב השחר, ומאז שהה במעצר. שלושה עצורים נוספים ששהו ברכב, שוחררו לפני מספר ימים.

המחאה על מותו של אהוביה סנדק: שוטר העיף מפגין על רכב נוסע | צפו

לפני יומיים האריך בית משפט השלום את מעצרו, והיום כאמור קיבל בימ"ש המחוזי את הערר והורה על שחרורו. בהחלטה ציין השופט ציון קאפח באשר לניסיון המשטרה לייחס לעצור את האחריות על מותו של אהוביה כי "אני תמים דעים עם בית המשפט קמא זאת מבלי לקבוע מסמרות כי החשד לגבי עבירה זו אינו גבוה".

בנוסף, חושף השופט בהחלטה כי גם דו"ח בוחן התנועה של המשטרה קובע כי רכב הבלשים של ימ"ר ש"י התנגש ברכבו של אהוביה ז"ל "עיינתי בדו"ח הבוחן וראיתי כי הייתה התנגשות בין ניידת המשטרה לבין המכונית שהתהפכה".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר לאחר השחרור כי "הערר שהגשנו התקבל. בית המשפט קבע כי אין צורך להחזיק את החשוד במעצר ואף העביר ביקורת על המשטרה ועל הספקות שעולים מעמדתה. אנו מברכים על ההחלטה ואני מקווה ומאמין שבימים הקרובים האמת תתגלה ולפיה מי שצריך היה לשהות במעצר הם השוטרים ולא החשוד."

עו"ד נתי רום הוסיף כי  "בית משפט שם סוף לבקשות הארכת המעצר של המשטרה, אני מקווה שזה גם סוף נסיונות הטיוח וניסיון הטלת האחראיות על החשודים במקום על השוטרים שנגחו את הרכב".