עוד לילה של הפגנות ומחאות: כ-50 נעצרו

אלפים מחו ברחבי הארץ על מותו הנער אהוביה סנדק ז"ל, בהיתקלות עם המשטרה. כ-50 נעצרו בהפגנות, ונטען כי המשטרה מקיימת אכיפה בררנית כלפי בעלי 'חזות גבעונית'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/12/20 08:59 טז בטבת התשפא

עוד לילה של הפגנות ומחאות: כ-50 נעצרו
ההפגנה בתל אביב, אמש, צילום: ארגון חוננו

ערב נוסף של מחאות. אלפים הפגינו אמש (ד') ברחבי הארץ במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק, שנהרג בתקרית בה התנגש רכב משטרתי במכונית בה נסע, בבנימין לפני כשבוע וחצי. המפגינים קראו לסגור את ימ"ר ש"י ולהקים ועדת חקירה חיצונית שתבחן את פעילותו של הימ"ר שהביאה, לטענתם, למותו של סנדק. 

ארוסתו של אהוביה סנדק טוענת: השפילו אותי בחקירה, כינו אותו "ערס ורע לב"

בהפגנות השונות נעצרו מעל 45 מפגינים. בירושלים נעצרו ועוכבו כ-40 מהמפגינים בצומת בר אילן, המפגינים טענו כי שהשוטרים עצרו באזור הצומת כל מי שיש לו חזות "מתנחלית". מוקדם יותר נעצרו 2 מפגינים בכיכר ציון בעיר, בעת שחסמו את הרכבת הקלה במקום. במחאה נוספת שהתקיימה בהר הרצל, נעצר ילד כבן 13.

בבת ים נערכה הפגנה בהשתתפות כ- 150 איש. בהפגנה נשא דברים סגן ראש עיריית בת ים ויו"ר פורום הסגנים בשלטון המקומי אורי בוסקילה. בקרית מלאכי הפגינו כ-100 איש במספר נקודות בעיר.

ברחבי יהודה ושומרון התקיימו מספר הפגנות בהשתתפות מאות מפגינים, בצומת יצהר, בצומת קדומים, במעלה אפרים, בגוש עציון, באריאל, בצומת גבעת אסף ובצומת קרית ארבע שם נעצר אחד מהמפגינים. בצומת שילה נעצרו מספר מפגינים ועלו טענות לאלימות שוטרים קשה במקום.

הפגנות נוספות התקיימו ביד בנימין, בת"א, בחריש, במעלה אדומים, בצומת יגור, בשדרות, במגדל העמק, בצומת שילת ובמקומות נוספים. בגשר בר אילן ברמת גן הניפו המוחים שלט ענק על הגשר. עורכי דין מארגון חוננו סייעו לעצורים בתחנות המשטרה. הבוקר צפויים להתקיים בבתי המשפט דיונים בעניינם של העצורים.

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, קרא למשטרה לחקור את האירוע: "אני קורא למשטרת ישראל לחקור את האירוע עד תומו ללא משוא פנים ולא לאפשר שום טיוח. לא ייתכן שנער ייהרג באירוע בו מעורבים שוטרים והמקרה לא ייחקר בוועדה חיצונית בצורה מקיפה ויסודית שכוללת את מיצוי כל האמצעים שעומדים לרשות המשטרה ומח"ש.

"יחד עם זאת, אני קורא לכל האנשים שמוחים בצדק על האירוע החמור שבו נהרג אהוביה ז"ל, לא להיגרר לאלימות ולא לפגוע בשוטרים ובערבים. זוהי אינה דרכה של ההתיישבות שדרכיה דרכי נועם. עלינו למחות ולעורר על המקרה החריג הזה בכל כוחנו, אך באופן שאינו כולל אלימות כלפי אף אדם".