דרעי: לא יאושרו נישואים שנעשו בצורה מקוונת

לאחר שרשות האוכלוסין אישרה רישומי נישואין אזרחיים שנעשו בארה"ב באופן מקוון, הודיע שר הפנים דרעי כי נישואין שנערכו כך לא יאושרו עוד, עד שהנושא יוצג בפני הדרגים הבכירים ברשות האוכלוסין ובפני השר עצמו, לקבלת החלטה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 12:32 טו בטבת התשפא

דרעי: לא יאושרו נישואים שנעשו בצורה מקוונת
דרעי, צילום: פלאש 90

בעקבות פניות עיתונאים, הודיע היום  (ד') שר הפנים אריה דרעי, כי אינו מאשר רישום נישואים שנעשו בחו״ל באמצעות אפליקציית הזום. השר דרעי אמר את הדברים בעקבות פרסומים בתקשורת. 
לאחרונה הוגשו מספר בקשות לרישום נישואים מבלי שהסוגיה הוצגה בפני הדרג הניהולי והמשפטי ברשות האוכלוסין וההגירה. 
דרעי הורה לעצור את הטיפול בבקשות אלה עד שהנושא יוצג בפני הדרגים הבכירים ברשות האוכלוסין ןההגירה ובפני שר הפנים לקבלת החלטה.

המדינה הכירה בזוגות שנישאו בנישואין אזרחיים מחוץ לישראל - באופן מקוון

כזכור, שלב חדש ברישום לנישואין בישראל. רשות האוכלוסין וההגירה הכירה ברישום נישואין מקוון, שנערך באמצעות האינטרנט במדינת יוטה שבארה"ב, ואפשרה לזוגות להירשם כנשואים כחוק בישראל. על פי הדיווח בכאן חדשות, נישואיהם של לפחות שלושה זוגות שנרשמו בדרך זו הוכרו בישראל.

מדינת יוטה מאפשרת להירשם לנישואין דרכה באופן מקוון, בלי הצורך להגיע פיזית למשרד רשמי של המדינה, החל מחודש פברואר האחרון. הטקס עצמו נערך באופן וירטואלי, ולאחריו מקבל הזוג תעודת "אפוסטיל", שלמעשה נותנת תוקף רשמי למסמך הרישום של מדינת יוטה.


(דרעי בראיון)

לפחות שלושה זוגות ישראליים ניצלו את האפשרות, התחתנו בצורה מקוונת ביוטה, והגישו בקשה לרישום ברשות האוכלוסין וההגירה. כידוע, ישראל לא מאפשרת נישואין אזרחיים, אך מכירה בהם אם התבצעו בחו"ל. 

אחרי בירור משפטי, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה לזוגות - בהם גם זוגות להט"ביים, שרישום הנישואין שלהם הוכר כחוק, והם נחשבים לנשואים מבחינת מדינת ישראל.

ראש מיזם 'חופות', הרב אהרן ליבוביץ, אמר בתגובה כי "ההכרה ברישום האזרחי לנישואין באמצעות האינטרנט ומבלי לצאת מהארץ היא בשורה משמעותית מאוד עבור מאות הזוגות כל שנה המקיימים חופה כדת משה וישראל מבלי לעבור ברבנות, באמצעות ארגון חופות". 

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, התייחס התייחס גם הוא לסוגיה, ואמר כי העולם הרבני חייב למצוא פתרון מערכתי. "סוגיית הנישואים בישראל היא מהסוגיות היסודיות, הרגישות והחשובות ביותר. אנחנו חייבים למצוא פתרון מערכתי כולל שיבטיח מצד אחד את אחדות העם היהודי ומצד שני יספק לזוגות השונים מענה לצרכיהם. ככל שהעולם הרבני יזדרז במתן מענה לסוגיות הכואבות כך נוכל לייתר את הצורך ביצירת ערוצים חלופיים כאלה ואחרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן